المپیاد بازی های بومی محلی استان هرمزگان، جام خوشه چین، با قهرمانی تیم رودان در بخش بانوان و میناب در بخش آقایان پایان یافت.
کد خبر: ۹۱۵۸۰۴۷
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، استان هرمزگان دارای افزون بر ۳۰۰ نوع بازی بومی محلی است که برخی از آنها با سایر مناطق و استان‌ها مشترک بوده و در هر منطقه و روستایی نام متفاوتی دارد.

این بازی‌ها که نشان دهنده بخشی از هویت فرهنگی، اجتماعی و ریشه‌های هر قوم و ملتی هستند در گذر زمان و با توجه به شرایط محیطی، اجتماعی، اقتصادی و حتی امنیتی شکل گرفته و رشد کرده و تکامل یافته‌اند.

المپیاد بازی‌های بومی محلی استان هرمزگان جام خوشه چین با شرکت ۸ تیم از شهرستان‌های بندرعباس (۳ تیم)، رودان (۲ تیم)، میناب، قشم، حاجی آباد و جاسک در دو نوبت صبح و عصر در سالن ورزشی حجاب مجموعه شهید چمران شهرستان رودان برگزار شد.

تیم‌های شرکت کننده در این رقابت در دو بخش بانوان و آقایان در رشته‌های طناب کشی، چوب کشی و هفت سنگ با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در پایان این مسابقات و در مجموع نتایج تیمی در بخش بانوان رودان عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و بندرعباس و حاجی آباد به ترتیب در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند.

در بخش آقایان نیز تیم میناب بر سکوی نخست ایستاد و رودان و قشم به ترتیب به عناوین دوم و سومی دست یافتند.

در پایان این بازی‌ها، به تیم‌ها و نفرات برتر حکم قهرمانی و جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

شهرستان رودان در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

ارسال نظرات