مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: قبل از بحران لازم است بین سازمان‌ها هماهنگی‌های لازم ایجاد گردد تا در زمان بحران آمادگی کامل داشته باشیم.
کد خبر: ۹۱۵۸۰۳۲
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی، ولی پور در جلسه کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش‌های همگانی با اشاره به اینکه استان گیلان یکی از استان‌های پر حادثه می‌باشد، اظهار کرد: هدف از تشکیل این کارگروه هماهنگی، برنامه ریزی و آمادگی جهت مقابله با حوادث احتمالی می‌باشد.

وی با بیان اینکه قبل از بحران لازم است بین سازمان‌ها هماهنگی‌های لازم ایجاد گردد تا در زمان بحران آمادگی کامل داشته باشیم، افزود:همچنین شناسایی مکان‌های مناسب جهت اسکان اضطراری در حوادث مختلف از جمله سیل، زلزله، رانش زمین و ... به صورت منطقه‌ای و شهرستانی بر حسب جغرافیا یکی از مهمترین دستور کار جلسه می‌باشد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به بهترین مکان‌ها برای استقرار آسیب دیدگان، بیان کرد:در حال حاضر مکان‌های اولیه از جمله ورزشگاه‌ها، مدارس، سوله‌های ادارات بهترین مکان برای استقرار آسیب دیدگان در زمان بحران می‌باشد که نیاز به بازبینی و برنامه ریزی دارد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به بحث مقدماتی نقش پدافند غیرعامل در کارگروه‌های امداد و نجات اظهار کرد:این امر توسط یکی از مدرسان خبره استان گیلان برای اعضای کارگروه بیان شد.

سیاوش غلامی با بیان اینکه ساماندهی خانه‌های جمعیت هلال احمر در مسیر کارگروه امداد و نجات پدافند غیر عامل یکی دیگر از دستورات کار جلسه است، افزود: تاکنون مسئولین و دبیران ۱۷۰ خانه هلال احمر استان آموزش‌های لازم را در برابر مخاطرات فرا گرفتند.

وی با اشاره به بکارگیری راهکاره‌های پدافند غیر عامل گفت:بارعایت این امر شاهد کاهش آسیب‌های جانی و مالی و حفظ زیر ساخت‌ها خواهیم بود و این امر باعث افزایش ایمنی در جامعه می‌شود.

غلامی با اذعان به اینکه جمعیت هلال احمر آمادگی ارائه آموزش‌های لازم را دارد، عنوان کرد:این سازمان توانایی ارائه آموزش‌های لازم از جمله امداد و کمک‌های اولیه با رویکرد پدافند را برای عموم مردم همچنین دستگاه‌های مختلف در قالب تفاهم نامه ارایه نماید.

انتهای پیام/
ارسال نظرات