خبرهای داغ:
دکتر محسن رضایی در گفتگو ویژه خبری شبکه خوزستان
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با اتحاد و همدلی مشکلات کشور قابل حل است.
کد خبر: ۹۱۵۸۰۲۴
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مرکز خوزستان، دکتر محسن رضایی در گفتگو ویژه خبری شبکه استانی سیمای خوزستان با موضوع بررسی چالش ها و فرصت های خوزستان از نگاه ملی با بیان این مطلب افزود: مسئولان و مدیران باید از ظرفیت ها، امکانات و حضور مردم برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده و نگاهشان به داخل باشد.

وی اظهارداشت: باید حضور مردم در عرصه های مختلف صنعتی و اقتصادی در جهت شکوفایی و توسعه کشور هموار شود و تا از این طریق شکستی دیگر برای دشمنان ایران اسلامی رقم بخورد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ظرفیت های خوزستان در کشور گفت :نفت، بندر خرمشهر و پالایشگاه آبادان سه نقطه و اتکای خوزستان قبل از جنگ تحمیلی بود که متاسفانه به علت وقوع جنگ موجب شد خوزستان دچار عقب ماندگی شود.

دکتر رضایی با بیان اینکه زمانی که خوزستان درگیر جنگ بود استان های دیگر با دلارهای هفت تومانی برای توسعه خود استفاده می کردند افزود :عواملی دیگر از جمله مشکلات زیست محیطی و حوادث طبیعی مثل زلزله ،سیل ،ریزگردها ، عدم حضور وزیران قوی و اثرگذار از خوزستان در دولت و شرایط خاص کشور موجب عقب ماندگی استان شده است.

وی از تشکیل یک شورای راهبردی برای توسعه و خل مشکلات استان خبر داد و تاکید کرد :با ارتباطاتی که با مسئولان عالی رتبه کشور از جمله مقام معظم رهبری ،مسئولان دولت و مجلس ایجاد و برقرار است برای حل مشکلات استان اقداماتی انجام و در حال اجراست.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی از راهکارهای توسعه استان ایجاد سه شهر صنعتی ،کشاورزی و اقتصادی دانست و ادامه داد : بر این اساس ضمن ایجاد این شهرها خدمات متنوع کشاورزی ، علمی ،آموزشی ،پژوهشی ،صنعتی و اقتصادی ارایه و زمینه اشتغال و کارآفرینی و تغییر چهره استان را فراهم می کند.

دکتر رضایی گفت :برای پیاده کردن این ایده با همکاری دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام و دانشگاه شهید چمران یک پژوهشکده در این دانشگاه تشکیل و با همکاری و سرمایه کشورهای هلند و جین و البته حضور شرکت های ایرانی در خال پباده کردن ایجاد این ایده می باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حادثه زلزله شهرستان مسجدسلیمان اشاره کرد و اظهارداشت :این زمین لرزه موجب خسارت در این شهرستان شد که تاکنون در ارزیابی انجام شده 891 واحد مسکونی به‌صورت تخریبی و سه هزار ۸۹۶واحد به صورت تعمیری دچار خسارت شدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد :خسارت هایی که این زمین لرزه در مسجدسلیمان وارد کرد نصف خسارت های سیل امسال در استان می باشد و تلاش من بر این است که واقعیت های این حادثه را به گوش مسئولان برسانم.

دکتر رضایی با بیان اینکه با وقوع زمین لرزه در مسجد سلیمان خود را به این شهرستان رسانده و از خسارت ها و مناطق زلزله زده بازدید کردم گفت :پس از این بازدید نامه ای به محضر مقام معظم رهبری نوشتم و شرایط مناطق زلزله زده را تشریح کردم و ایشان نیز به آقای مخبر ریس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و دیگر مسئولان دستور رسیدگی دادند و وی به مسجدسلیمان سفر کرد و قرار شد 2 هزار بسته اقلام خانگی و سه هزار بسته اقلام آموزشی در هنگام بازگشایی مدارس بین زلزله زدگان توزیع شود.

وی ادامه داد :همچنین با حضور رییس سازمان مدیریت بحران کشور و دیگر مسوولان وضعیت زلزله در مسجدسلیمان مورد بررسی قرار گرفته و به تمامی منازل خسارت دیده تسهیلات بلاعوض و وام داده می شود که میزان و چگونگی پرداخت آن در هیات دولت مورد بررسی صورت قرار گرفته و اعلام می شود.

دبیر مجمع تشخیص نصلخت نظام افزود :مسجدسلیمان شهر اولین هاست و امکاناتی که در ۵۰ سال گذشته در آن بود در اهواز وجود نداشت اما با خروج نفت از آن شهر ار رونق افتاد و حتی می خواستند شهر را جابجا کنند و با تلاشی که انجام شد یک شرکت نفتی در مسجدسلیمان مستقر شد.

دکتر رضایی ادامه داد :به علت اینکه حدود پنج هزار واحد مسکونی در میادین نفتی وجود داشت قرار شد آنها جابجا شوند که فقط ۵۰۰ واحد از آنها به مکان ها دیگر رفته و چهار هزار و ۵۰۰ واحد دیگر جابجا نشده اند.

وی همچنین به توقیف نفتکش اانگلیسی در تنکه هرمز توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت :این نفتکش به علت عدن رعایت قوانین بین المللی و ورود از دهانه خروجی تنگه هرمز با درخواست سازمان بنادر پ دریانوردی و حکم مقام قضایی و توسط نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود :تامین امنیت تنگه هرمز با کشورمان است و ابران همیشه ضمن ایجاد حرکت ایمن برای تردد کشتی ها کمک رسان آنها می باشد که در موردی یک کشتی در تنکه هرمز دچار حادثه شد که با تلاش نیروهای دریایی سپاه و ارتش جان خدمه کشتی نجات یافت.

دکتر رضایی کفت :همزمان با توقیف کشتی انگلیسی یک کشتی دیگر این کشور نیز به علت عدم رعایت قوانین مورد تذکر قرار کرفت که با تبعیت لز فرمان به مسیر خود ادامه داد.

وی همچنین در بهش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی شرکت های پتروشیمی و نفتی در استان مالیات خود را در تهران پرداخت و آلودگی و عوارض زیست محیطی را برای خوزستان به جای می گذارند تاکید کرد :با پرداخت مالیات این شرکت ها می توان برخی مشکلات استان را حل کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها