خبرهای داغ:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین

بدون کمک خیرین، تامین فضاهای آموزشی ممکن نیست

یاری گفت: در برخی مناطق استان بویژه مراکز انبوه سازی شده با کمبود مدرسه مواجیهم که بدون کمک خیرین و استفاده از همه منابع اعتباری تامین این تعداد مدرسه ممکن نیست.
کد خبر: ۹۱۵۷۹۷۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۶

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، پیش از ابوالفضل یاری در دیدار با علیرضا باقری ثالث مشاور رئیس سازمان در امور ادارات کل استان های سازمان نوسازی کشور، محمدرضا جعفری مدیر عامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور و عسگرعلی جوابخت مدیرکل نوسازی مدارس استان بیان کرد: خوشبختانه اداره نوسازی مدارس با کمک خیرین در استان بسیار موفق عمل کرده و به همین دلیل همراهی مسئولان استان در تامین اعتبارات تخصیص یافته و تامین کلاس های درس در حد مطلوبی است.

یاری گفت: مکانیسم کمیته برنامه ریزی در تخصیص اعتبارات مشخص است اما رویکرد ما حمایت از مدیران نوسازی و آموزش و پرورش برای تامین حداقل نیازهاست تا دانش آموزان استان با مشکلی در سال تحصیلی مواجه نشوند.

وی اظهار کرد: اختصاص 88 درصدی اعتبارات نوسازی مدارس بیانگر نگاه فرهنگی مسئولان استان به آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت است هر چند امیدواریم با گشایش هایی که در اوضاع اقتصادی کشور خواهد شد بتوانیم به همه نیازها پاسخ دهیم.

یاری از حرکت ارزشمند خیرین استان در مشارکت و احداث مدارس و تامین نیازهای تحصیلی تشکر و قدر دانی کرد و گفت: حضور خیرین در امر تعلیم و تربیت و ساخت مدرسه و تامین تاسیسات سرمایشی و گرمایشی بسیار مطلوب بوده به طوری که ما مدیران بخش دولتی در مقابل شما کم آورده ایم لذا با همه محدودیت های اعتباری یکی از اولویت های ما کمک به افزایش سرانه آموزشی است.

وی استفاده از سایر منابع مالی برای تامین نیازهای آموزشی را ضروری دانست و یادآورشد: در سال گذشته 180 میلیارد تومان از اعتبارات اوراق تسویه در استان استفاده شد اما متاسفانه نوسازی از آن بهره نبرد که توصیه می کنیم از این ظرفیت بسیار خوب برای حل برخی مشکلات خود حتماً استفاده کنید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین اظهارداشت: در برخی مناطق استان بویژه مراکز انبوه سازی شده با کمبود مدرسه مواجیهم و برای نمونه در شهرک مهرگان 48 مدرسه نیاز داریم که بدون کمک خیرین و استفاده از همه منابع اعتباری تامین این تعداد مدرسه ممکن نیست.

یاری در ادامه از آمادگی کامل خود برای همراهی با اداره نوسازی استان و تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز خبرداد و گفت: امیدواریم در کنار خیرین بتوانیم سال تحصیلی جدید را در استان با کمترین مشکل و چالشی آغاز کرده و بستر تحصیلی توام با آرامش و امینت روحی را با افزایش سرانه های آموزشی برای آینده سازان مهیا کنیم

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار