خبرهای داغ:
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین
ربیعی گفت: 23 سمن از بهزیستی و 64 سمن از اداره کل ورزش و جوانان مجوز فعالیت دریافت کردند و در مجموع، 10سمن در حوزه زنان فعال است.
کد خبر: ۹۱۵۷۹۶۴
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، صدیقه ربیعی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن باقرالعلوم استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: سلامت و تندرستی، حقوق و امنیت، جمعیت و خانواده، کار و اقتصاد، حمایت های اجتماعی و مشارکت سیاسی و تصمیم سازی فرهنگ و اجتماع از جمله شاخص های عدالت جنسیتی است.

وی گفت: برای هر هدف، برنامه هایی پیش بینی شده که همکاری، اجرایی سازی، شاخص سازی، اجرای عدالت جنسیتی و شاخص های خانواده از آن جمله بوده که آموزش و پژوهش با نگاه عدالت جنسیتی جزو محورهای این برنامه ها می باشد که آموزش، دسترسی و برخورداری از تحصیلات تکمیلی در آن تعریف شده که ارتقای سطح علمی بانوان و ریشه کنی بی سوادی در سطح شهرستان ها و برگزاری نشست های مختلف در این زمینه نیز از برنامه های تعریف شده می باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: هماهنگی و اجرای برنامه های ارتقای سلامت و نشاط زنان و خانواده، هماهنگی و نظارت بر بهبود و ارتقای وضعیت حقوق کودکان، تدوین پژوهش ها و تحقیقات کاربردی از جمله سایر برنامه ها است که هماهنگ سازی تسهیل گری و اجرای طرح های مرتباط با اشتغال زنان کار آفرین و تقویت و توسعه سمن های فعال در حوزه زنان و خانواده نیز در این زمینه دنبال می شود.

ربیعی عنوان کرد: نظارت بر فعالیت های ادارات شهرستان ها در زمینه عفاف و حجاب، هماهنگی و برگزاری مراسمات بزرگداشت هفته عفاف و حجاب، برگزاری نشست های شهرستانی با برگزاری یک نشست در هر شهرستان، تشکیل اتاق فکر با محوریت اشتغال و کارآفرینی، فرهنگی و اجتماعی و سلامت از جمله فعالیت های تعریف شده برای بانوان از وظایف حوزه فرمانداری ها است.

 

 

 

 

تحکیم خانواده از اهداف دفتر امور بانوان و خانواده استانداری

وی با اشاره به اهداف این دفتر اضافه کرد: اهداف اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری شامل تقویت و تحکیم بنیان خانواده و ارتقای سطح سلامت آن، توسعه مشارکت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی زنان، راهبری و هدایت و پایش عملکرد مشاوران امور بانوان فرمانداری ها در سطح شهرستان ها و ارتقای سطح سواد و دانش بانوان و خانواده می باشد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین افزود: اقدامات موثر در راستای افزایش نرخ ازدواج و کاهش نرخ طلاق با رویکرد توانمندسازی زنان در حوزه های مختلف از جمله موضوع معیشت و خانواده، افزایش ازدواج، احصاء گزارش اقدامات پیشگیرانه توسط خانه های بهداشت روستایی و خانه های سلامت محله در راستای ارتقای سلامت خانواده، احصاء اقدامات دستگاه های مسوول از قبیل شبکه بهداشت، دادگستری، ورزش و جوانان و بهزیستی در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی از قبیل خودکشی، طلاق، اعتیاد و سایر مسائل اجتماعی نیز دنبال می شود.

ربیعی تصریح کرد: احصاء اقدامات دستگاه های اجرایی و حمایتی از قبیل کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید در راستای حمایت از زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی و تشکیل جلساتی با مسولان دستگاه ها هماهنگی برای بزرگداشت مناسبت های ویژه خانواده ها، برگزاری جلسه کنوانسیون کودک، ایجاد حداقل مرکز دائمی مراکز زنان، تقویت و توسعه سمن های فعال در حوزه زنان از جمله دیگر برنامه های اجرایی است که آمار این سمن ها در استان چشمگیر نیست و تلاش داریم تعداد سمن هایی را به ثبت برسانیم که به صورت تخصصی در حوزه زنان و خانواده فعالیت کنند.

وی بیان کرد: اداره کل بانوان و خانواده 4 طرح را در دستور کار دارد و از طریق سازمان های مردم نهاد اجرایی می شود. طرح «بایدها و نبایدهای کسب و کار ویژه زنان خانه دار» و طرح «ازدواج بهنگام» در 62 منطقه دنبال می شود که مسائل مختلف اجتماعی، سلامتی و حقوقی در آن پرداخته می شود.

ربیع افزود: همچنین اجرای طرح «آموزش و توانمندسازی بانوان با هدف کاهش آلودگی آب» در دو شهرستان البرز و قزوین انتخاب شده و طرح آموزش و توانمندسازی بانوان هدف کاهش آسیب های اجتماعی از طرح های دیگر است.

135 سمن در استان فعالیت می کنند

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به فعالیت سمن ها در استان ادامه داد: 135 سمن در استان فعالیت می کنند که ازاین تعداد، 48 سمن از استانداری مجوز دریافت کرده اند که 28 سمن فعال، 20 سمن در مرحله تمدید بوده می باشند.

وی اضافه کرد: از این تعداد 23 سمن از بهزیستی و 64 سمن از اداره کل ورزش و جوانان مجوز فعالیت دریافت کردند و در مجموع، 10سمن در حوزه زنان فعال است.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها