مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی مجموع خسارت سیل به حوزه کشاورزی را ۱۳ هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان خواند.
کد خبر: ۹۱۵۷۹۲۷
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سید محمد موسوی امروز در حاشیه جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل‌زده لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین مصوبه دولت، 2 هزار و 691 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 2 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد در اختیار کشاورزان خسارت‌دیده از سیل کشور قرار گرفت.

وی خاطرنشان‌کرد: از مجموع کمک بلاعوض مصوبه دولت هزار و 346 میلیارد تومان معادل نیمی از اعتبار، تخصیص و در اختیار استان‌های سیل زده قرار داده شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل 165 هزار پرونده با حجم خسارت 2 هزار و 130 میلیارد تومان خبر و ادامه داد: 110 هزار پرونده با 651 میلیارد تومان توسط کمیته‌های تخصصی ارزیابی خسارت در شهرستان‌ها بررسی میدانی و تأیید شده است، ضمن اینکه 60 هزار پرونده با 400 میلیارد تومان نیز به تصویب کارگروه‌های استانی رسیده و 22 هزار پرونده نیز به مرحله پرداخت رسیده است.

موسوی بیان داشت: درخصوص تسهیلات قرض‌الحسنه نیز تاکنون 40 هزار پرونده از سوی سازمان‌های جهادکشاورزی استان‌ها با حجمی بالغ بر 410 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده که در این بخش نیز عملیات پرداخت 2 هزار پرونده با 30 میلیارد تومان انجام شده است.

وی با اشاره به بازدید از بخش‌های کشاورزی سیل‌زده لرستان افزود: در حال حاضر 21 هزار پرونده با 85 میلیارد تومان تشکیل شده است، همچنین 20 هزار پرونده با 65 میلیارد تومان توسط کمیته‌های تخصصی شهرستانی مورد بررسی و تأیید شده و 14 هزار پرونده با 45 میلیارد تومان به تصویب کارگروه استانی رسیده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: برای لرستان 290 میلیارد تومان کمک بلاعوض و 270 میلیارد تومان نیز تسهیلات قرض الحسنه را از مصوبات دولت در اختیار استان قرار گرفته است.

موسوی، مجموع خسارت سیل به حوزه کشاورزی را 13 هزار و 710 میلیارد تومان خواند و گفت: 52 درصد این میزان در حوزه زراعت، 8 درصد در زیربخش باغبانی، 14 درصد در زیربخش دام و طیور و آبزیان و 26 درصد نیز در حوزه زیرساخت‌ها است.

انتهای پیام/85018

ارسال نظرات