رئیس اداره بهزیستی درگز:

۲۰ درصد مردم درگز تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند

رئیس اداره بهزیستی درگز گفت: ۱۰۰۰ خانواده درگزی تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند؛ این رقم با احتساب خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد چیزی حدود ۲۰ درصد از کل جمعیت شهرستان را شامل می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۷۸۵۸
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسن خوش نسب در نشست خبری به تشریح فعالیت‌های اداره بهزیستی این شهرستان پرداخت و اظهار کرد: برابر آمار سال ۱۳۹۶، حدود ۱۰۰۰ خانواده درگزی تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند؛ این رقم با احتساب خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد چیزی حدود ۲۰ درصد از کل جمعیت شهرستان را شامل می‌شود.

وی افزود: تلاش ما بر این است که منابع مالی خود از قبیل: تسهیلات بانکی و وام‌های اشتغالزایی را در اختیار معلولین دارای توانایی کار کردن قرار دهیم، چرا که توانمند شدن یک معلول برابر است با توانمند شدن یک خانواده، کاهش مشکلات اجتماعی و خروج از محرومیت.

رئیس اداره بهزیستی درگز گفت: در همین راستا تسهیلاتی برای کارفرمایان فراهم شده که در صورت به کارگیری فرد معلول در بدنه کاری خود، این تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌شود؛ با این کار هم کارفرما توانسته منابع مالی خود را تامین کند و هم فرد معلول دارای شغل خواهد شد.

خوش نسب با اشاره به اشتغال معلولین در ادارات بهزیستی سراسر کشور عنوان کرد: قانون سه درصد اشتغال معلولین مدتهاست که در مجلس به تصویب رسیده و تمام دستگاه‌های دولتی موظف هستند سه درصد از نیرو‌های مورد نیاز خود را از بین معلولین انتخاب کنند، اما متاسفانه این مساله در بسیاری از ادارات و نهاد‌های دولتی اجرایی نمی‌شود.

وی تبیین کرد: معلولین به ۴ دسته ناشنوایان، نابینایان، معلولین ذهنی و معلولین ذهنی جسمی تقسیم می‌شوند که شدید‌ترین و البته مظلوم‌ترین آن‌ها معلولین ذهنی جسمی هستند؛ چنانچه خانواده‌ای نتواند از معلولین ذهنی نگهداری کند سازمان بهزیستی موظف است از این افراد در مراکز خود نگهداری کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: متاسفانه شهرستان درگز در زمینه معلولین ذهنی رتبه بالایی را نسبت به سایر شهر‌های استان دارد که از جمله دلایل آن می‌توان به عدم رعایت بهداشت در شهر‌ها و روستاها، فرهنگ پایین زندگی برخی مردم، قصور بعضی دستگاه‌های دولتی، نوع کشاورزی و حتی جاده مواصلاتی شهرستان اشاره کرد.

رئیس اداره بهزیستی درگز گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی جهت مناسب سازی فضای شهری برای تردد معلولین صورت گرفته، اما هنوز استاندارد لازم را کسب نکرده؛ برای مثال هنوز هیچ دستگاه خودپردازی در شهر وجود ندارد که فرد معلول بتواند بدون کمک گرفتن از دیگران از خدمات آن استفاده کند.

وی تاکید کرد: نباید نگاه جامعه به فرد معلول یک نگاه ترحم آمیز باشد؛ در همین شهرستان معلولینی هستند که قریب به ۱۵ نفر نیرو را به استخدام خود درآورده اند؛ از لحاظ علمی و ورزشی هم معلولین شهرستان موفق شده اند به مدارج بالای علمی در معتبرترین دانشگاه‌های کشور و افتخار حضور در مسابقات کشوری و جهانی دست پیدا کنند.

رئیس اداره بهزیستی درگز در پایان خاطر نشان کرد: درک متقابل جامعه از معلولان بزرگترین نیاز این سازمان است؛ ما بیشتر از کمک‌های مالی به کمک‌های معنوی و فکری مردم نیاز داریم که امیدواریم روزی این فرهنگ نهادینه شده و شاهد حضور و مشارکت اقشار مختلف مردم در عرصه‌های مورد نیاز بهزیستی باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها