معاون وزیر ورزش گفت: در زمینه اشتغال زایی با قرارگاه قرب هم افزایی خوبی داریم و آمادگی هرگونه همکاری و هم افزایی با مجموعه هایی همچون بسیج سازندگی که یکی از متولیان حوزه اشتغال زایی در مناطق محروم است را داریم.
کد خبر: ۹۱۵۷۸۵۵
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد مهدی تند گویان معاون امور جوانان وزیر ورزش با اشاره به برنامه های این معاونت در حوزه اوقات فراغت جوانان اظهار داشت : برای جوانان برنامه های مختلفی را در نظر گرفتیم که برنامه های ورزشی و نشست های هدفمند از جمله این برنامه هاست. دوره های آموزشی ، مهارت های آموزشی و مهارت هایی که منجر به اشتغال زایی می شود از جمله دیگر برنانه هایی است که برای جوانان در نظر گرفتیم.

وی با بیان برگزاری جشنواره اوقات فراغت افزود : افرادی که در کل کشور حائز رتبه های برتر شدند و جوانان فعال را معرفی و از آنان تقدیر خواهیم کرد . برنامه دیگر ما حمایت از جوانان کارآفرین است که از کارآفرینان برتر تقدیر خواهد شد.

تندگویان با اشاره به همکاری وزارت ورزش با یونسکو برای حمایت از جوانان کارآفرین و مبتکر تاکید کرد : همچنین با مجمع جوانان کشورهای اسلامی به منظور آموزش های جوانان همکاری می کنیم.

 معاون وزیر ورزش در پاسخ به سوالی درباره گروه بندی در انتخاب جوانان در اوقات فراغتشان وجود دارد عنوان داشت : موضوع جوانان یک موضوعی نوپدید و نوظهور گوناگون داریم که شاید برنامه ریزی برای آن به طور متمرکز انجام نشده است. ما موظفیم از دستگاه های صاحبنظر نظراتشان را بگیریم و بر مبنای هر دستگاه دستورالعمل جداگانه تهیه می کنیم.

وی ادامه داد: اگر یک همایش همراه با یک کارگاه آموزشی برگزار شود یک تاثیر مثبت دارد و بهتر است هر موضوع اختصاصی حوزه جوانان در یک استان برگزار می شود و دبیرخانه جداگانه ای در آن موضوع مرتبط با استان برگزار خواهیم کرد.

تندگویان با بیان اهمیت کارآفرینی روستایی گفت : ما در حوزه کارآفرینی روستایی زیرساخت های آموزش ها برای جوانان روستا را در نظر گرفته ایم.

 معاون وزیر ورزش و جوانان درباره میزان هم افزایی وزارت ورزش برای برنامه ریزی در حوزه جوانان و حمایت از قشر جوان و نوجوان در حوزه اوقات فراغت سالم ادامه داد: ما در بحث اوقات فراغت نمی توانیم یک پورتال کشوری ارائه کنیم ؛ چون سلایق و علائق متفاوت وجود دارد. هر خانواده برای تنظیم و اطلاع از برنامه های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان می تواند به پورتال اداره ورزش و جوانان استان خود مراجعه کرده و پورتال مدنظر آن استان را بررسی کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد : با مراجعه به سایت اداره ورزش و جوانان استان خود می توانید از برنامه ها مطلع شوید‌. جلسات هم اندیشی ، برنامه های آموزشی و مهارتی از دیگر برنامه های اداره ورزش و جوانان استان برای تنظیم اوقات فراغت جوانان استان های مختلف کشور است.

تندگویان با بیان اهمیت اطلاع رسانی و استقبال از برنامه های ورزش جوانان یادآور شد : ما ۳۰ هزار برنامه برای جوانان در کل کشور برنامه پیش بینی کردیم و بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان اعتبار در نظر گرفتیم.

 

وی با اشاره به برگزاری لیگ فوتسال تشکل ها در ارومیه تاکید کرد : اقامت ، پذیرایی و برگزاری برنامه کاملا رایگان بوده است.

معاون وزیر ورزش با بیان ابعاد آسیب های فضای مجازی گفت : متاسفانه تغییر نگرش جوانان موجب شده تا استقبال از برنامه های مهارت افزایی و ورزشی آنطور که باید باشد ، نبوده است.

تندگویان عنوان کرد : ۲ هزار و ۷۰۰ ثمن در کل کشور داریم که در حوزه جوانان فعالیت دارند . تغییرات موجب شده تا جایگاه ثمن ها یک ثبات پیدا نکند.

وی با اشاره به اعزام نیرو در حوزه امداد رسانی به استان های سیل زده ادامه داد: در دوره ساخت مناطق سیل زده نیروهای داوطلب را اعزام کردیم و همچنان در استان های سیل زده مشغول امداد رسانی با کمک جوانان هستیم.

معاون وزیر ورزش با بیان اهمیت لزوم مهارت افزایی جوانان تاکید کرد : در دوران آموزشی نوجوانان و جوانان باید مهارت های مختلف زندگی را یاد بگیرند و همه مسائل اعم از اجتماعی، کاری و تعاملات جمعی رابدانند.

وی افزود : ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی یکسری سرفصل ها را در آموزش ها آموزش بدهیم. اما اموزش پرورش به سختی قبول می کند تا از علم محور بودن به مهارت محور بودن تغییر کند.

تندگویان با اشاره به معایب مدرک گرایی در جامعه گفت : جوانان زیادی را می شناسم که با مهارت خود توانستند کارهای بزرگی را انجام دهند. ما باید نگرش خود را از علم محوری به مهارت محوری تغییر دهیم.

وی تاکید کرد : ما بحث مهارت افزایی را با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح آغاز کردیم و به سربازان در این زمینه آموزش می دهیم.

 معاون وزیر ورزش درباره ساز و کار برگزاری دوره ها و استعدادیابی های این دوره ها ادامه داد: دوره های مهارت آموزی کاملا تخصصی انجام داده و مدرک معتبر به این دوره ها اختصاص دادیم . در دوره ای که در گیلان برگزار کردیم تیمی را از دانشگاه تهران مستقر کرده و بازخورد آن را بررسی کردیم.

تندگویان با بیان کمک بانک ها برای تهیه مواد اولیه اشتغال کارگاه های کارآفرینی اضافه کرد : صندوق کار آفرینی امید و بانک رسالت با ۴ و ۲ درصد در حال پرداخت وام اشتغالزایی هستند و در روستاها این ایده به خوبی نتیجه داده است.

 معاون وزیر ورزش و جوانان از پرداخت وام جوانان در روستاها خبر داد و بیان داشت : وام هایی که ما برای روستاها در نظر گرفتیم برای همان روستا باید هزینه و ایجاد اشتغال کند. ما همچنین شبکه بازار جوانان را امسال راه اندازی خواهیم کرد تا یک شبکه بازار برای جوانان نیز ایجاد کنیم.

 وی با بیان لزوم اهمیت استفاده از فضای مجازی با ساز و کار معین عنوان داشت : ما سرفصل هایی که برای موضوعات آموزشی داریم آموزش روش های استفاده از فضای مجازی را در نظر گرفتیم. کارگاه ترویج سبک زندگی ، کارگاه مهارت های زندگی از دیگر برنامه هایی است که برای جوانان در نظر گرفته ایم.

تندگویان با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی درست در جامعه ادامه داد: ما ۴۰۰ دفتر مشاوره ازدواج رایگان داریم تا به جوانان در خصوص ازدواج مشورت بدهیم. بهزیستی و دادگستری هم با ما تعامل داشته باشند تا بتوانیم بهترین مشورت را به جوانان در خصوص ازدواج با سطح گسترده تر داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش با اشاره به اینکه در حوزه اشتغالزایی کارهای مثبتی انجام شده خاطرنشان کرد: در این حوزه هم با قرارگاه قرب هم افزایی و همکاری خوبی داریم و آمادگی هرگونه همکاری و هم افزایی با مجموعه هایی همچون بسیج سازندگی که یکی از متولیان حوزه اشتغال زایی در مناطق محروم است را داریم.

ارسال نظرات