مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان: تردد از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز و توجه نکردن به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران از دلایل توقیف نفتکش انگلیسی بوده است.
کد خبر: ۹۱۵۷۷۸۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان؛ مرکز خلیج فارس، الله مراد عفیفی پور گفت: گزارش هایی مبنی بر حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی در برخورد با یک شناور صیادی در تنگه هرمز دریافت کردیم بر این اساس از نیروهای نظامی درخواست کردیم که این نفتکش را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کنند تا بررسی های لازم انجام شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان افزود: تردد از مسیر خلاف کشتیرانی در تنگه هرمز، خاموش کردن دستگاه موقعیت یاب و توجه نکردن به هشدارهای جمهوری اسلامی ایران از دلایل توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز بوده است.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر) یک فروند نفتکش انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی، بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.
این اطلاعیه می‌افزاید: نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل، هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی‌های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد
ارسال نظرات