خبرهای داغ:
پیکر پاک پدر شهیدان احمد و مصطفی رشیدپور از شهدای گلگون کفن شهرستان اهواز در این شهر تشییع شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۷۶۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، آئین تشییع پیکر پاک و مطهر زنده‌یاد محمد رشیدپور پدر شهیدان احمد و مصطفی رشیدپور از شهدای گلگون کفن شهرستان اهواز امروز جمعه 28 تیر ماه برگزار شد و مردم خوزستان با این پدر شهید وداع کردند.

این برنامه از منزل پدر شهیدان احمد و مصطفی رشیدپور واقع در اهواز، فاز 2 پادادشهر، ایستگاه 6، خیابان کیوان، نبش کوچه 45 آغاز شد که اقشار مختلف مردم در آن حضور داشتند.

جمعی از خانواده معظم شاهد به ویژه خانواده معزز شهدای مدافع حرم استان خوزستان در آئین تشییع پیکر پاک پدر شهیدان احمد و مصطفی رشیدپور حضور یافتند و خانواده این شهدا را مورد تفقد قرار دادند.

همچنین جمعی از علما، روحانیون و طلاب علوم دینی نیز در آئین تشییع پیکر پاک پدر شهیدان احمد و مصطفی رشیدپور شرکت کردند.

پس از برگزاری مراسم تشییع، پیکر پاک پدر شهیدان احمد و مصطفی رشیدپور به بهشت آباد اهواز منتقل شد و در خانه ابدی در گلزار شهدای اهواز آرام گرفت.

زنده‌یاد محمد رشیدپور که از فروردین ماه سال 1361 داغ نخستین فرزندش شهید احمد رشیدپور را دیده بود تا امروز چشم به راه بازگشت پیکر پاک این شهید بود و چشم انتظار به دیار باقی شتافت.

وی که در شهریور ماه سال 1395 نیز داغ فرزند دوم خود شهید مصطفی رشیدپور را که در دفاع از حرم به شهادت رسید را دید، بیش از این دوری آنها را تاب نیاورد و امروز جمعه 28 تیر ماه مقارن با اذان صبح دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندانش ملحق شد.

شهید احمد رشیدپور فرزند محمد است که در نخستین روز از آذر ماه سال 1337 دیده به جهان گشود و شادی را با تولدش میهمان خانواده خود کرد.

این دلیرمرد خوزستانی با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل در خوزستان شد و تا آخرین لحظات سقوط خرمشهر به همراه دیگر رزمندگان در شهر ماند.

شهید احمد رشیدپور بعد از اجرای مرحله نخست عملیات فتح‌المبین به آرزوی دیرینه‌اش یعنی شهادت در راه خدا نائل آمد و در روز 20 فروردین ماه سال 1361 آسمانی شد.

وی در سن 24 سالگی شربت شیرین شهادت را نوشید و پیکر پاکش با گذشت 37 سال از زمان شهادت هنوز به خاک وطن بازنگشته است.

شهید مصطفی رشیدپور در تاریخ یکم شهریور ماه سال 1347 چشمبه جهان گشود و از سن 16 سالگی در سال 1362 به جبهه عازم شد.

این دلیرمرد در بیشتر عملیات‌ها و مناطق عملیاتی در دوران دفاع مقدس حضور فعالی داشت به طوری که در عملیات‌هایی همچون خیبر، بدر، والفجر 8، کربلای 4، کربلای 5، نصر 4، نصر 8 و والفجر 10 شرکت کرد.

شهید مصطفی رشید‌پور در بهمن سال 1394 در آزادسازی دو شهر شیعه‌نشین نبل و الزهرا در سوریه مجروح شد و پس از تحمل چند ماه درد و رنج مجروحیت سرانجام در روز یکشنبه هفتم شهریور ماه سال 1395 به درجه رفیع شهادت نائل شد.

بیشتر بخوانید
استقبال گرم مردم ایران از پرستوهای مهاجر؛ استشمام عطر شهادت با حضور 44 مسافر بهشت در شلمچه

میزبانی دیار شهید علی هاشمی از کاروان آلاله‌های گلگون؛ 44 یاس پرپر معراج شهدای اهواز را معطر کردند

پرواز کبوتران خونین‌بال در آسمان ایران؛ بازگشت پیکر پاک 44 شهید تازه‌تفحص‌شده به کشور

پیکر این شهید با حضور پرشور مردم و مسئولان صبح روز سه‌شنبه نهم شهریور ماه از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز تا چهار راه سلمان فارسی تشییع شد و سپس در قطعه شهدای مدافع حرم گلزار شهدای اهواز در کنار مزار شهید عباس کردانی، شهید علی‌ حسینی‌کاهکش، شهید داوود نریمیسا، شهید حجت‌الاسلام مصطفی خلیلی بلوطکی و شهید رضا عادلی کردزگنه، از شهدای عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا در سوریه و شهید مدافع حرم حجت‌الاسلام شیخ جابر حسین‌پور (زهیری) آرام گرفت.

انتهای پیام/ن

ارسال نظرات
پر بیننده ها