امامان جمعه کردستان عنوان کردند؛

دولت سعودی در حفظ جان و مال حجاج مسئول است

امام جمعه موقت سنندج گفت: حج نماد همدلی، عزت و اقتدار مسلمانان بوده و دولت سعودی نسبت به حفظ جان و مال حجاج مسئول است.
کد خبر: ۹۱۵۷۷۲۹
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: کردستان در طول تاریخ مامن علم و عرفان و معرفت بوده است و باید همه ما نسبت به تداوم این ویژگی ممتاز احساس مسئولیت نماییم.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه ویژه حج در عزت مسلمانان اشاره کرد و گفت: حج مرکز وحدت و همدلی مسلمانان است و باید همه حجاج در این گردهمایی جهانی اقتدار مسلمانان را به جهانیان نشان دهند.

امام جمعه موقت سنندج خاطرنشان کرد: دولت سعودی در برگزاری مناسک حج در بهترین فضا و منظم‌ترین شیوه وظیفه‌ای خطیر را برعهده دارد و باید از جان و مال حجاج به بهترین نحو حفاظت نماید.

ماموستا رستمی افزود: مناسک حج پیام‌های بسیاری را به جهانیان و امت اسلامی انتقال می‌دهد که باید این ایام مبارک مورد توجه همه مسلمانان باشد.

وی در بخشی دیگر از خطبه‌های این هفته نسبت به مدیران و تصمیم گیران جامعه اظهار داشت: در برابر مسئولیتی که قبول کرده اید باید پاسخگو باشید و در محضر خداوند متعال مورد بازخواست قرار خواهید گرفت.

امام جمعه موقت سنندج در پایان خطبه‌های نماز جمعه این هفته از رسول الله (ص) به عنوان الگوی همیشگی مسلمانان نام برد و گفت: اگر می‌خواهیم سعادت دنیا و آخرت خود را تضمین کنیم باید سیره و سنت رسول الله (ص) را به عنوان راه زندگی خویش مدنظر قرار دهیم.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار