امام جمعه بهاباد گفت: تقوی یکی از نیاز‌های امروز جامعه ما است که زمینه ساز حل مشکلات مادی و معنوی جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۷۱۴
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت الاسلام علی اکبرابراهیمی بشکانی امام جمعه بهاباد درخطبه‌های نماز جمعه با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان به دیدار ائمه جمعه کشور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و تقوا را عامل بازدارنده از گناه و معصیت دانست و بیان کرد: باید تلاش کنیم تا با رعایت تقوا و بسط و گسترش آن در جامعه زمینه ایجاد جامعه‌ای سالم را فراهم آوریم.
رئیس شورای فر هنگ عمومی بهاباد بابیان اینکه در آستانه چهلمین سالگرد احیاء نماز جمعه در ایران اسلامی قرارداریم به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گقت: ا. ئمه جمعه کشور به زیارت و دیدار مقتدای حکیم خود نائل شدند رهنمود‌های مقام معظم رهبری در این دیدار علاوه بر همه امتیازات رهنمود‌های ایشان در این فرمایشات و رهنمود‌ها نکات جامعی را بیان فرمودند. معظم له دراین دیدار به بیان برخی توصیه‌های مهم در باب کیفیت برگزاری نماز جمعه تاکید کردند.
خطیب جمعه بهاباد با بیان اینکه اگر امید در جامعه زنده باشد افزود: وقتى افراد جامعه امیدوار باشند، همه ظرفیت‌هاى فردى و اجتماعى جامعه رشد مى‌کند و بستر مشارکت اجتماعى درچنین جامعه‌اى شکل مى‌گیرد و افزایش مى‌یابد.
وی تصریح کرد: نماز جمعه از نهادهاى اصیل اسلامى است که رسول اعظم (ص.) در بدو ورود به مدینه و در اولین روزهاى ایجاد حکومت اسلامى آن را پایه گذارى کردند. انقلاب اسلامى ایران هم بر اساس رهنمودهاى اسلامى امام راحل در همان آغاز کار خود نماز جمعه را که عملى فراموش شده بود را احیاء نمود.
ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه نماز جمعه در طول ۴۰ سال گذشته خدمات فراوانى را به ایران اسلامى ارائه کرده است و زمینه حل بسیارى از مشکلات و معضلات اجتماعى و خصوصا عبور از فتنه‌ها را فراهم آورده است افزود: به گفته مقام معظم رهبری مرکز فرهنگى هر شهر، نماز جمعه است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه نماز جمعه نما یشى از قدرت سیاسى اجتماعى اسلام است افزود: خدمت به نماز جمعه خدمت به دین و تقواست؛ چون نماز جمعه براى گسترش تقوا و روح دینى در مردم است.
ابرا هیمی بشکانی بااشاره به اینکه مقام معظم رهبری دردیداربا ائمه جمعه عنوان کردند ائمه جمعه باید اصل نماز جمعه را برای مردم توضیح دهند افزود: نماز جمعه حج مساکین ومستمندان و یکی از اعیاد است.
وی با بیان اینکه نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق است افزود: تبیین مسائل دینى و آگاهى بخشى از مسائل روز؛ وظیفه مهم ائمه جمعه می‌باشد.
 
ارسال نظرات