بسیجی نمونه استان مرکزی گفت: پیامبر اسلام در واقعه غدیر نسخه ای عملیاتی برای اداره جامعه اسلامی برای بشریت ارائه می کنند.
کد خبر: ۹۱۵۷۷۱۰
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹

به گزارشخبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ احمد کمال لو بسیجی نمونه جشنواره فرهنگی آوینی و پژوهشگر برتر فرهنگی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به اینکه واقعه غدیر به عنوان راه سعادت بشر پس از پیامبر(ص) تا قیامت است گفت: متأسفانه واقعه غدیر و بحث تبیین آن در جامعه اسلامی تبیین نشده و در واقع به ابعاد و اهمیت آن پرداخته نشده است.

این پژوهشگر برتر بسیجی با بیان اینکه اگر مسلمانان به واقعه غدیر اهمیت می دادند انسجام و وحدتی یک پارچه در میان آنها ایجاد می شد افزود: اگر امروز می بینیم که دشمنان در جوامع اسلامی زورگویی می کنند نتیجه اهمیت ندادن به واقعه غدیر است چراکه بعد از واقعه غدیر بشریت به دو دسته تقسیم شد و آن کسانی که با امیرالمومنین(ع) بودند در اقلیت بودند.

کمال لو عامل مهم دشمنی دشمنان با غدیر را با رهبری یکپارچه جوامع اسلامی دانست و گفت: دشمنان نمی خواهند که رهبری و ولایت معصومین در جوامع تداوم داشته باشد و امروز که ولایت فقیه برگرفته از ولایت معصومین است دشمنان برای استحاله این تفکر تمام قد به میدان آمده اند.

بسیجی نمونه استان مرکزی با تأکید بر اینکه پیام اسلام اتحاد و وحدت جوامع اسلامی است افزود: رمز سعادت مسلمانان در اتحاد است و همه باید پیام غدیر را دریابند و برای عملیاتی کردن آن بکوشند و باید انتظاری که امیرالمومنین(ع) از ما دارند را متوجه شویم و در آن راستا حرکت کنیم.

وی معنای انتظار را پیروی از ولایت دانست و گفت: بدون پذیرفتن مسئله ولایت اسلام پذیرفتنی و قابل قبول نیست و این نشان از اهمیت پیام غدیر است که اگر در دوران آخرالزمان کسی می خواهد مسلمان باشد باید ولایت را قبول داتشه باشد و در راستای خواست ولایت حرکت کند.

پژوهشگر برتر بسیجی فتنه 88 را فتنه ای از جنس مخالفان با غدیر خواند و تصریح کرد: فتنه گران در روز غدیر به دنبال فتنه برای تصاحب قدرت بودند و در فتنه سال 88 عده ای خلاف نظر ولایت برای کسب قدرت کشور را به آشوب کشیدند و این باید برای همگان درس باشد.

بسیجی نمونه استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: جریان غدیر یک مکتب در چارچوب ولایت است و پیامبر اسلام در این روز نسخه ای عملیاتی برای اداره جامعه اسلامی برای بشریت ارائه می کنند و این باید قابل توجه باشد که اگر جامعه ای در راستای ولایتمداری حرکت کند قطعا به اهداف تعالی خود خواهد رسید.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات