خبرهای داغ:

۱۷۰ معلول تحت پوشش بهزیستی سرخه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه با اشاره بر خدمات این سازمان گفت: ۱۷۰ معلول بومی و غیربومی تحت پوشش بهزیستی شهرستان سرخه هستند
کد خبر: ۹۱۵۷۶۹۲
|
۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه، به مناسبت هفته بهزیستی در خصوص وضعیت افراد تحت پوشش بهزیستی، نحوه و میزان خدمات ارائه شده توسط این مرکز با ابوالقاسم رستمی گرجی رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه گفتگو کردیم
ابوالقاسم رستمی گرجی؛ رئیس اداره بهزیستی شهرستان سرخه با اشاره به وضعیت افراد تحت پوشش در این شهرستان گفت: بهزیستی شهرستان سرخه تعداد 170 نفرمعلول، 85 معلول جسمی و حرکتی و 31 خانوار مددجوی امور اجتماعی تحت پوشش خود دارد که 70درصد از این مددجویان افراد غیر بومی و مابقی افراد بومی شهرستان هستند.
وی افزود: در حوزه اجتماعی و توانبخشی خدماتی از جمله وام خود اشتغالی، وام کارفرمایی، مشاغل خانگی و... به آنان پرداخت می شود و پرداخت بیمه های کارفرمایی و خویش فرمایی که پرداخت هزینه های آن برعهده اداره بهزیستی می باشد از جمله خدماتی است که به این افراد تحت پوشش ارائه می شود. در حوزه توانبخشی مواردی چون معلولین جسمی حرکتی، ضایعه نخاعی، ذهنی، بینایی، شنوایی و گفتاری داریم که خدمات مرکز مشمول آن ها می شود.
رستمی گرجی خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی نیز چهل خانواده، اورژانس اجتماعی، زنان سرپرست خانوار، مهدکودک ها (شاپرک، ارمغان و ریحانه)، مرکز خیریه کریم اهل بیت و بیمه زنان سرپرست خانوار که مسئولیت پرداخت بیمه آن ها بر عهده بهزیستی می باشد، وجود دارد. در حوزه پیشگیری برنامه آمبیلیوپی که این برنامه از تاریخ 24 تیر ماه آغاز شده و تا 31 تیر ماه نیز ادامه دارد، غربال گری ژنتیک، بینایی و اعتیاد( مرکز ترک اعتیاد رازی) وجود دارد و در حوزه مشارکت نیز امور مربوط به مسکن پیگیری می شود که کلیه این خدمات توسط مرکز بهزیستی سرخه ارائه می شود. از جمله خدماتی که در حوزه توانبخشی داده می شود می توان به مواردی چون مستمری ماهیانه، مبلغ افزایش یارانه، خدمات لوازم توانبخشی (تخت، عصا، واکر، ویلچر، لوازم بهداشتی و...) اشاره نمود.
وی افزود: مرکز مداخله در امور اجتماعی از حوزه های دیگری است که به کودکان کار، خیابانی، دختران فراری، زنان بدسرپرست و اورژانس اجتماعی خدمات ارائه می دهد. باتوجه به محدودیت اعتبارات مرکز بهزیستی، درخواست ما از خیرین مشارکت در امور مختلف و کمک به جامعه هدف می باشد که در این راستا خیرینی چون مهدی پیوندی و پونه پیوندی با این مرکز همکاری نموده و اقدامات قابل توجهی را انجام داده اند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار