مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: ترویج فرهنگ حیا تضمین کننده رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف است
کد خبر: ۹۱۵۷۶۵۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۹
رحیمه عرب در گفتگو با خبرنگار بسیج از مهدیشهر، ضمن گرامیداشت دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب اظهار کرد: ۱۵ تیر تا ۲۱ تیر به عنوان هفته حجاب و عفاف نامیده شده است و امسال هم مانند سال‌های گذشته، برنامه‌های متنوعی در پایگاه‌های مختلف شهرستان انجام خواهد گرفت.
وی در ادامه به منظور پاسداشت شهدای فاجعه مسجد گوهر شاد، سالروز رژیم حمله رژیم پهلوی به معترضان کشف حجاب در سال ۱۳۱۵ گفت:عفاف وحجاب از باور‌های دینی ما در حجاب است که این مسئله از ضروریات دین اسلام است.
وی همچنین به روز شمار هفته حجاب وعفاف اشاره کرد وگفت:۱۵ تیرماه عفاف وحجاب، فریضه الهی، سیره فاطمی (س) تدوین شده که برنامه‌های اجرایی در این روز مسابقه آشپزی ویژه دختران جوان، ایجاد غرفه فروش لوازم حجاب وعفاف در طول هفته، کارگاه نهضت نهج البلاغه خوانی ویژه فرماندهان پایگاهها، برگزاری مسابقه جمع آوری وصیت نامه شهدا در خصوص عفاف وحجاب می‌باشد.
عرب همچنین دومین روز هفته را با عنوان عفاف وحجاب، تجلی فطرت، تاج بندگی عنوان کرد که برنامه تقدیر از دختران حجاب برتر وکارگاه عفاف وحجاب، افتتاح صندوق قرض الحسنه شهدای مسجد گوهر شاد از برنامه اجرایی در این روز است.
عرب با بیان اینکه سومین روز هفته بسیج با عنوان عفاف وحجاب، حقوق شهروندی واحترام به قانون نامگذاری شده اظهار کرد:پیاده روی دختران جوان پایگاه به سوی پارک شهرک شهدا، وتجمع دختران حلقه در گوت که مال از برنامه‌های روز سوم هفته حجاب وعفاف است.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه مهدیشهربا اشاره به ۱۸ تیرماه با عنوان عفاف وحجاب، تکریم خویشتن، احترام به آزادی، گفت:برگزاری مشاوره وکارگاه مهارت زندگی، مسابقه ورزشی بومی محلی از برنامه‌های اجرایی این روز می‌باشد.
وی افزود:یکی از آثار وفواید بسیار حجاب وعفاف در جامعه استواری نهاد مقدس خانواده وآرامش اجتماع وشخصیت زن در جامعه است که برنامه روز پنجم با عنوان عفاف وحجاب، اخلاق مداری وخانواده سالم نامیده شده وبرنامه‌های اجرایی این روز برگزاری نشست عفاف وحجاب وتجلیل از دختران با حجاب، برگزاری کارگاه عفاف وحجاب در سطح پایگاه، برگزاری مسابقه، جمع آوری وصیت نامه شهدای مدافع حرم واهدا به برگزیدگان می‌باشد.
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه ناحیه مهدیشهر اضافه کرد:تعظیم شعائر الهی از وظایف همگان است که با برگزاری همایش‌های عفاف وحجاب مقابله با توطئه‌های دشمن ونهادینه کردن آن در جامعه است که روز ششم با عنوان عفاف وحجاب میراث ایرانی، گرایش جهانی میباشدو برنامه این روزاجتماع بزرگ مردمی در سطح شهرستان در پارک آبشار مهدیشهر می‌باشد.
وی به روز شمار هفتمین روز هفته حجاب وعفاف با عنوان عفاف وحجاب، امنیت اجتماعی، وصیت شهیدان اشاره کرد وگفت:برنامه‌های اجرایی این روز شامل تهیه وپخش کارت پوستال با موضوع عفاف وحجاب در درجزین، برگزاری حلقه‌ها به صورت همزمان وارائه مباحث عفاف وحجاب در طول هفته وتجلیل از حجاب برتر در حلقه هامی باشد.
عرب خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ عفت مداری وحیا وحجاب، تقید به پوشش عفیفانه در بین آحاد مردم تضمین کننده رشد وتوسعه کشور در ابعاد مختلف می‌گردد.
وی اضافه کرد: حجاب هدیه‌ای است که خداوند به بندگان عطا فرمود: ه تا در سایه آن، زنان عفیفه به سعادت حقیقی دست پیدا کنند.
عرب تصریح کرد: حجاب، عاملی بسیار مهم و اثر گذار برای حفظ آرامش وصفا و صمیمیت در زندگی خانوادگی است که باعث میشود اساس خانه و خانواده با ثبات شود و از بین نرود.
وی گفت: احترام به حریم خانواده‌ها جلو گیری از بد اخلاقی‌های خانوادگی، پیشگیری از روابط نا معقول و پیشگیری از ورود به زمینه‌های مختلف گناه و توجه به شخصیت وکرامت انسانی چه در خصوص خو دشخصیت رعایت کننده و چه برابر دیگران از آثار تربیتی رعایت این فریضه است.
عرب، حفظ حرمت جایگاه زن در نگاه دیگران حفظ نقش آفرینی زن در تربیت جامعه و پاکدامنی او برای به وجود آوردن نسلی سالم و پاکدامن را از فلسفه‌های تاکید اسلام در مورد حجاب و عفاف زنان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه تبلیغات سوئ دشمن یکی از عوامل بد حجابی در جوامع است تصریح کرد: بی توجهی به فریضه‌ی امر به معروف و نهی از منکر در ترویج بی حجابی در جامعه موثر بوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها