امام جمعه اردکان:

ناامید کردن مردم، از منکرات است

امام‌جمعه اردکان با اشاره به تلاش دشمن در شرایط کنونی برای تضعیف روحیه امید در مردم و به‌ویژه جوانان گفت: انتقاد از عملکردها نباید ناامیدکننده باشد زیرا ناامید کردن مردم، از منکرات است.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۴۱
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، با اشاره به روایتی از حضرت امام جعفرصادق (علیه‌السلام) به بیان صفات و نشانه‌های مؤمن عاقل پرداخت.
وی در ادامه با اشاره به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در دیدار نکات مهمی را سفارش کردند. ازجمله اینکه سفارش به تقوا در نماز جمعه هم اهمیت دارد و هم به‌صورت مصداقی و عینی بحث و تبیین شود.
امام‌جمعه اردکان افزود: مقام معظم رهبری یکی از مصادیق تقوا را اجتناب از ناامید کردن مردم به‌ویژه جوانان نام بردند این نکته بسیار مهمی است. بعضی‌ها در دانشگاه، در مدارس، در جمع‌های خانوادگی، در نشست‌های دوستانه، در تریبون و سخنرانی که می‌کنند، در مطلبی که می‌نویسند به‌گونه‌ای حرف می‌زنند و قضاوت می‌کنند که جوانان ما از آینده این نظام و انقلاب احساس ناامیدی می‌کنند درحالی‌که ناامید کردن جوانان یک منکر است و قدرت و فرصت عنصر جوان را از کشور و نظام اسلامی می‌گیرد.
وی اظهار داشت: نقد و اصلاح هر جا لازم است باید انجام بگیرد اما نقد کردن و اصلاح نمودن حتی در نماز جمعه هم نباید منجر به ناامیدی مردم و به‌خصوص جوانان بشود. لازم بود به خود من هم تذکر بدهید، یادآوری کنید هیچ اشکالی هم ندارد.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: می‌توانیم این نکته را بگوییم که یک ملاک نقد سازنده، ناامیدکننده نبودن آن است. اگر نقدی و انتقادی بیان می‌شود و همه متوجه می‌شوند که ناامیدی ایجاد می‌کند بدانیم که این نقد سازنده نیست. البته ملاک‌های دیگری نیز دارد ولی این‌یک ملاکی است که ما می‌توانیم به نقدهایی که انجام می‌شود امتیاز بدهیم.
وی افزود: اساساً انقلاب اسلامی ما حرکتی امیدآفرین و بر اساس شعار ما می‌توانیم انجام شد. در شرایط کنونی که دشمنان ما در تلاش هستند که روح امید را از مردم و به‌خصوص نسل جوان بگیرند وظیفه همه ماست در هرجایی هستیم روحیه امید واقعی را در میان همه مردم ترویج کنیم.
خطیب نماز جمعه اردکان در ادامه با اشاره به سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ گفت: امام راحل عظیم‌الشأن ما از آن به نوشیدن جام زهر تعبیر کردند و آن را انجام تکلیف الهی دانستند. دو روز پس از پذیرش قطعنامه، صدام حمله کرد و دوباره قطعنامه را زیر پا گذاشت اما امام راحل عظیم‌الشأن ما در این پیامی که صادر کردند تأکید کردند که ما برای یک‌لحظه از عملکرد خود در جنگ نادم و پشیمان نیستیم.
وی افزود: خود امام با یک الفاظی حسرت خانواده‌های شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان را می‌خورند و از خداوند متعال می‌خواهند که به آن‌ها ملحق بشوند و می‌گویند خوشا به حال کسانی که در دوره جنگ نقش خود را ایفا کردند و بدا به حال کسانی که بی‌تفاوت بودند و تأکید می‌کنند که این جنگ بود که قدرت ما را به ابرقدرت‌ها نشان داد. این جنگ بود که باعث شد پیام اسلام و انقلاب صادر بشود.
حجت‌الاسلام شاکر گفت: حضرت امام (ره) در این پیام علت پذیرش قطعنامه را هم تصریح می‌کنند. گاهی در فضاهای مجازی و جاهای دیگر مطالبی بیان می‌شود اما وقتی پیام امام را مطالعه می‌کنید حرف روشن می‌شود. امام در این پیام تصریح می‌کنند که من به خاطر مشورتی که با سران نظامی کشور که به همه آن‌ها اعتماد دارم و دلسوز هستند و گزارش دادند که هزینه‌های جنگ بسیار بالاست و کشور ما دیگر کشش ندارد و نمی‌تواند این‌ها را تحمل کند و همچنین به‌زودی پیروزی جدیدی محقق نمی‌شود من این جام زهر را می‌نوشم. مقام معظم رهبری هم درجایی علت این موضوع را همین مطلب بیان می‌کنند.
وی اظهار داشت: یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در این دیدار اخیر بیان کردند این است که ما خباثت دولت انگلیس را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. انگلیس نفت‌کش ما را در تنگه جبل‌الطارق گرفت و دزدی دریایی انجام داد. این انگلیسی که به‌حق شایسته صفت خبیث هم هست. الذی سمی فی السماء بابلیس و فی‌الارض بانگلیس، واقعاً خباثت خود را نشان دادند.
امام‌جمعه اردکان گفت: مقام معظم رهبری تأکید کردند که ما خباثت این انگلیس را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. دو روز بعد نیروهای دریایی ما یک شناور خارجی حامل یک‌میلیون لیتر سوخت قاچاق را با پرچم انگلیس در جزیره لارک در جنوب خلیج‌فارس توقیف کردند و این پاسخی عملی بود به این تجاوز انگلیس. این اولین واکنش ایران به اقدام خباثت آمیز انگلیس بود اما آخرین اقدام نبوده و نخواهد بود.
وی افزود: مسئولین ارشد نظامی ما در همین اجلاسیه ائمه محترم جمعه سخنرانی‌های متعدد داشتند و یکی از نکاتی که یادآوری می‌کردند و به ائمه جمعه و به مردم هم منتقل‌شده است این است که از روزی که انگلیس خبیث نفت‌کش ما را توقیف کرده است دشمنان ما از ترس و باوری که ما انتقام می‌گیریم هیچ کشتی به تنگه هرمز نفرستاده‌اند.
حجت‌الاسلام شاکر در پایان تصریح کرد: این نشانه عظمت و قدرت ملت ایران است که در سایه استقامت و ایستادگی ۴۰ ساله چنین عزت، قدرت و رعبی در دل دشمنان خود انداخته است که جرئت ندارند حتی نزدیک بشوند چون می‌دانند انتقام گرفته می‌شود. خدای متعال را به خاطر این نعمت عزت و امنیت سپاسگزاریم و انشالله خداوند به همه ما توفیق بدهد در سایه رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب این راه نورانی را ادامه بدهیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات