امام جمعه اراک گفت: اروپایی ها به هیچکدام از تعهداتشان عمل نکردند و سر مسائل نفتی و بانکی بازی درآوردند و ما قطعا گرفتار بازی آنها نخواهیم شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۱۲
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲

به گزارشخبرگزاری بسیج استان مرکزی ؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی  در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به پنجم مرداد ماه سالروز تاسیس نمازجمعه در جمهوری اسلامی گفت: نماز جمعه هدیه انقلاب اسلامی به ملت ایران است و از زمان باشکوه ترین نماز جمعه مرحوم طالقانی این فریضه عبادی و ساسی در کشور کمرنگ نشده است.

امام جمعه اراک نماز جمعه را بزرگترین سرمایه اجتماعی،سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی برای کشور دانست و افزود: نماز جمعه حج فقرا است که مایه عزت،شرف،استقلال و اقتدار نظام اسلامی شده است.

آیت الله دری نجف آبادی با تأکید بر اینکه نماز جمعه دانشگاه بیعت با امام زمان(عج) است گفت: انتظار است استان مرکزی که استان 6200 شهید و شخصیت های والامقامی چون امام خمینی(ره) است همه مردم به خصوص جوانان به حضور آگاهانه در نماز جمعه اهمیت دهند و در جهت تقویت آن بکوشند.

وی با اشاره به اینکه امروز در بیش از 900 نقطه شیعه نشین و 100 نقطه سنی نشین نماز جمعه برگزار می شود افزود: همه و از جمله دستگاه های چون آموزش و پرورش و دانشگاه ها باید تلاش کنند که نماز جمعه اراک به عنوان نماز جمعه شاخص و تراز انقلاب اسلامی معرفی شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی سگ بازی و سگ گردانی در خیابان ها را معضلی بزرگ خواند و گفت: سگ گردانی در خیابان برگرفته از فرهنگ بی بند وبار غربی است و فرهنگی غربی با ترویج بی بند و باری می خواهد ارزش ها را در جامعه اسلامی کمرنگ کند و باید به این موضوع توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ ایرانی فرهنگی برگرفته از الگوی فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) است افزود: مقام معظم رهبری از سالیان قبل بر تهاجم فرهنگی دشمنان هشدارهای زیادی داده اند و به آنها توجهی نشده است و امروز تقویت قرارگاه های فرهنگی و ارزشی برای حفظ ارزش های اسلامی و دینی یک ضرورت بسیار مهم است.

امام جمعه اراک با اشاره به تماس تلفنی مکرون  رئیس جمهور فرانسه با رئیس جمهورکشورمان تصریح کرد: اروپایی ها به هیچکدام از تعهداتشان عمل نکردند و سر مسائل نفتی و بانکی بازی درآوردند و ما قطعا گرفتار بازی آنها نخواهیم شد و در برابر آنها قطعا شجاعانه از منافع کشور و ملت دفاع خواهیم کرد چراکه ما امین مردم و حافظ خون شهدای انقلاب هستیم.

وی با بیان اینکه ۳۴ مدرسه طلبگی خواهران و برادران در پایه های مختلف در استان مرکزی فعالیت دارند گفت: تلاش های خوبی برای ساماندهی این مدارس انجام شده و امروز بیش از 2 هزار فارغ التحصیل در حوزه خواهران و حدود 2 هزار نفر در حال تحصیل در مدارس علمیه وجود دارد.

آیت الله دری نجف آبادی با انتقاد از برخی از شایعات پیرامون مدارس پیش حوزوی امام مهدی (عج)  خاطر نشان کرد: مدارس پیش حوزوی امام مهدی (عج) شخصی نیستند بلکه وقفی می باشند و تلاش های زیادی در راستای راه اندازی آنها انجام داده ایم و می طلبد مردم کمک های نقدی و غیر نقدی خود برای افزایش خدمات به دانش آموزان را فراهم سازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات