خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه گفت: آمریکا با نقض برجام بدعهدی خود را به جهانیان ثابت کرد.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۰۹
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۱

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار کرد: یکی از نعمت‌هایی که خداوند برای ما عنایت داشته وجود شورای نگهبان است، که راه اندازی آن توسط امام خمینی (ره) تدبیر شده بود و آنها مسئول حفظ و صیانت از قانون، انتخابات و تایید و رد صلاحیت کاندیداها هستند.

وی به جایگاه ویژه و مهم نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه یک آیین عبادی سیاسی است که جایگاه و ارج فراوانی در نزد خدا دارد و زمانی که نماز جمعه واجب است تمام کارها حرام می شود.

حجت الاسلام قریشی  به نقلی از پیامبر اکرم (ص) در خصوص اهمیت و جایگاه نماز جمعه اشاره و تصریح کرد: بنا به فرموده پیامبر بزرگوار اسلام (ص) هر کس در نماز جمعه از روی اعتقاد و خلوص نیت و به خاطر خدا شرکت کند خداوند گناهان او را عفو می کند.

امام جمعه ارومیه گفت: باید مسئولین امکانات رفاهی، ایاب و زهاب برای حضور آحاد مردم در نماز جمعه را فراهم کنند، تا مردم دچار زحمت نشوند و برای تسهیل رسیدن نمازگزاران به این مکان عنایت ویژه داشته باشند.

این مسوول اضافه کرد: به لطف خداوند دریاچه ارومیه احیا شده و مسئولین باید مباحث احیای دریاچه و مسائل اخلاقی در تفریحات را نیز مدیریت کنند و امکاناتی برای رعایت محرم و نامحرم ایجاد کنند و نظارت داشته باشند زیرا اگر بنده ها گناه کنند خداوند برکات خود را می‌گیرد و باید مسئولان در این زمینه فرهنگسازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: مومنان باید از پندها عبرت بگیرند و همانگونه که آمریکا و اروپا در برجام بدعهدی کردند خود بدعهدی‌شان را به جهانیان ثابت کردند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: زکات یک واجب می باشد که خداوند در قرآن آن را همراه با نماز آورده است و باید به شکرانه بارندگی ها، تمام مردم و کشاورزان خدا را شاکر باشند و کشاورزان نباید از پرداخت زکات غافل شوند.

انتهای پیام/۱۰۳/ب

ارسال نظرات