خبرهای داغ:
اثباتی بیان کرد: دنیا با دولت اسلامی مشکلی ندارد و انقلاب اسلامی مسئول دولت سازی نیست بلکه دولت محل گذر است؛ مستضعفان جهان دل به آرمان انقلاب اسلامی بستند و استکبار آن را برنمی‌تابد.
کد خبر: ۹۱۵۷۵۹۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نهمین جلسه ازسلسله نشست‌های «دفاع همچنان باقیست» شب گذشته با موضوع جایگاه رسانه در عملیات روانی و با حضور سردار دکتر بهروز اثباتی رئیس اداره عملیات روانی ستادکل نیروهای مسلح و جمعی از اصحاب رسانه استان در سالن جلسات علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

اثباتی در این جلسه اظهار کرد: امروز انسان به نقطه‌ای رسیده که رهبری از آن گذر از کالبد زیست انسانی و رسیدن به تمدن را تعبیر می‌کنند؛ابتدا باید بدانیم انتهای انقلاب اسلامی کجاست؟ تا بتوانیم به رسالت رسانه‌ها برسیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را در ۵محور نهضت انقلاب، انقلاب اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی بیان کردند.

رئیس اداره عملیات روانی ستادکل نیروهای مسلح گفت: حکومت اسلامی آن چیزی است که در ایران و در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتد و اما هنوز به دولت اسلامی نرسیدیم در حالی که همه تلاش می‌کنند و در حال مجاهدت در این مسیر هستیم چراکه انقلاب اسلامی گام سوم را با خطا و آزمون جلو می‌برد.

اثباتی بیان کرد: دنیا با دولت اسلامی مشکلی ندارد و انقلاب اسلامی مسئول دولت سازی نیست بلکه دولت محل گذر است؛ مستضعفان جهان دل به آرمان انقلاب اسلامی بستند و استکبار آن را برنمی‌تابد.

وی گفت: انقلاب اسلامی نیز نظمی که دنیا در قالب ابرقدرت‌ها به آن عادت کرده بود را در هم ریخت چراکه انقلاب خود مدلی مستقل برای جهان و تمدن سازی دارد.

رئیس اداره عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: امروز دو تفکر انقلابیگری و ضدانقلاب رو به روی هم می‌ایستند و آماده جنگ تمام عیار می‌شوند؛ ایجاد مقاومت انقلابی و شکست مقاومت انقلابی است که در تقابل هم هستند و اینجاست که رسانه نقش خود را نشان می‌دهد.

اثباتی ادامه داد: امروزه رسانه در اختیار تحمیل کردن یک ایده است و امروز وجود رسانه‌های مختلف حاصل مدل انتخابات در غرب است؛ اساس اقتدار ترامپ در یک رسانه به نام توییتر خلاصه می‌شود که حاصل تغییر رسانه است.

وی ادامه داد: انقلاب تکنولوژی ارتباطات نیز فلسفه جدیدی را در جهان به وجود آورد و امروز امپراطوری رسانه امریکا فقط تصویر سازی است؛ بازگشت به دیکتاتوری ارتجاعی و نژاد پرستی با همین تغییرات رسانه‌ای در حال رخ دادن است.

رئیس اداره عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح ابراز کرد: انقلاب ایران نشانگر شکاف عمیق در شاکله امریکاست، چراکه انقلاب اسلامی جنگ احزاب را کنار گذاشته و درون امریکا را در هم ریخته است.

اثباتی ابراز کرد: امروز دو قطب در امریکا به وجود آمده که بسیار جدی است و بنیان‌های امریکا به لرزه درآمده؛ امنیت ملی امریکا در هم پاشیده و ناتوان هستند و اراده تصمیم گیری ندارند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی تعریف تازه از رسانه دارد و ماحصل انقلاب این است که به تمدن اسلامی برسید و این نکته را باید توجه داشت که امروز ابزارهای تغییر اجتماعی و جامعه سازی نیز رسانه است.

رئیس اداره عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: باید بدانیم که شاخص‌های رسانه انقلاب اسلامی چیست؟ مدل جامعه اسلامی چیست؟ راهپیمایی اربعین یک مدل از جامعه اسلامی است و رسانه شناسی اربعین و ویژگی‌های رسانه اربعین را باید در دستور کار قرار داد.

اثباتی یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی در حال گذر از حکومت سازی به جامعه سازی است به گونه‌ای که افزایش جمعیت شیعه را در کشورهای مختلف شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه مشکل دشمن با سیرت انقلاب اسلامی است نه صورت آن، گفت: مشکل دشمن با تفکری است که کاخ آن‌ها را در هم می‌ریزد.

رئیس اداره عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: تمدن غربی مبتنی بر ظلم است و امروز رسانه قدرت ظالمانه آن‌ها است که داعش را به وجود می‌آورد.

اثباتی بیان کرد: واقعیت این است که شیعه را ۱۴۰۰ سال است که می‌کشند و اما قوی‌تر می‌شود و ما این مسئله را تئوریزه می‌کنیم و برای آن‌ها قابل درک نیست.

وی بیان کرد: نقش بسیج رسانه خلق مبانی تئوریک و نظام عملیاتی رسانه‌های مظلوم پایه است؛ بسیجی در هر جایگاه و لباسی مسئولیت پذیر است و همه مشکلات را همچون بانوی کربلا، “ما رایت الی جمیلا” تعبیر می‌کند.

رئیس اداره عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز بستر رسانه نیز فضای مجازی است و ما در یک جنگ رسانه‌ای قرار گرفتیم که باید با انسان‌ها ارتباط برقرار کرد و پیام خود را رساند.

اثباتی اذعان داشت: ما امروز سه دسته انسان حقیقی، انسان مجازی و انسان مجازی شده داریم و انسان مجازی انسان تمدن ساز نیست؛ کار رسانه تغییر در انسان‌هاست.

وی بیان کرد: خواسته ترامپ این است که ما ظلم را بپذیریم و رسانه در غرب مبتنی بر نیستی انسان است، اما رسانه باید مبتنی بر معرفت شناسی و انسان سازی است که وظیفه بسیج رسانه مدیریت این صحنه است.

رئیس اداره عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رسانه باید زیبایی‌های انسانی را نشان دهد، گفت: جنگ رسانه ماهیتی و هویتی است و هدف رسانه ظالم تحکیم فرهنگ غربی و هدف رسانه مظلوم تحکیم انقلاب و تمدن اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها