گزارش ویژه:

مبهم مجهول متناقض

اقای نوبخت باید بداند که اگر فدراسیون فوتبال در حق داماش اجحاف کرد راهش حمایت چند میلیارد تومانی از جیب بیت المال به آن نیست بلکه می بایست از طرق مشروع و قانونی برای احقاق حق داماش اقدام می کرد.
کد خبر: ۹۱۵۷۵۸۵
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت, فوتبال گیلان حال و روز خوبی ندارد. سپیدرود از لیگ برتر سقوط کرده و در حال حاضر با فداکاری چند حامی مردمی اش سرو سامان موقت گرفته است.

تیم پرسابقه و سازنده و لیگ یکی ملوان در وضعیت خطرناکی قرار دارد و فرجامش نامشخص است و حتی امکان سقوط به لیگ دو هم وجود دارد. در این شرایط نه کسی به سپیدرود توجه دارد و نه ملوان و ظاهرا هم سرنوشت این دو تیم اهمیتی ندارد و مزیت بعضی از اقایان هم در جای دیگری است.

اسماعیل حاجی پور عضو پر نفوذ شورای شهر رشت مدعی است که مالک تیم داماش نیست و تنها حامی آن است و مهندس الطافی مالک داماش است اما همگان از جریان این تغییرات صوری آگاهند.

حاجی پور مالک باشگاه داماش نیست اما در جریان بازی فینال جام حذفی این حاجی پور است که تمام قد از برگزاری فینال جلوگیری می کند -اعتراض درست و قانونی- و قهرمان مبارزه با بی قانونی سازمان لیگ می شود.

حاجی پور مالک نیست اما کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال او را ۶ ماه از حصور در فوتبال محروم می کند. قصه حاجی پور و داماش قصه دم خروس است و قسم حضرت عباس؟!

داماش در فینال جام حذفی شکست خورد؛ بنابراین، حضور در فینال جام حذفی به تنهایی واجد هیچ مزیتی نیست و زمانی معتبر است که تیمی قهرمان شود اما برنامه هدفمند حمایت از داماش در قالب یک شوی تبلیغاتی با حضور آقای نوبخت معاون رییس جمهور دنبال می شود و آقای نوبخت در جشن تکریم از تیم داماش در رشت حضور می یابد و شنیده می شود که قول کمک سه میلیارد تومانی برای خرید امتیاز تیم لیگ یکی به داماش می دهد!

جامعه فوتبال گیلان از آقای نوبخت می‌پرسند چرا باید چنین بذل و بخششی به داماش بشود و سپیدرود و ملوان محروم بمانند؟ چرا تیم های شهرداری فومن و چوکای تالش و شهرداری آستارا نباید از حمایت های معاون رییس جمهور بهره مند باشند؟ چه فرقی بین داماش و این تیم ها وجود دارد؟ و چرا باید هزینه خرید امتیاز تیم لیگ یکی از بودحه دولتی برای یک باشگاه خصوصی تامین شود؟

اگر فردا روزی آقای حاجی پور امتیاز تیم لیگی یکی جدید را به دیگری واگذار کرد تکلیف این کمک های بلاعوض دولتی چه می‌شود؟ مردم می پرسند اگر این کمک ها رانت نیست چه نامیده می شود؟ آیا نهادهای نظارتی در جریان این بذل و بخشش ها قرار دارند و به وظایف خود عمل می کنند؟

آقای حاجی پور مالک داماش نیست اما رد پای وی در هر کمک مالی شورا و شهرداری به داماش دیده می شود. حاجی پور مالک نیست اما در حال حاضر اکثر اتاق های میهمانسرای شهرداری رشت در قرق تیم داماش است و بازیکنان غیربومی داماش در آن اسکان دارند. حاجی پور مالک داماش نیست اما مشخص نیست شورا و شهرداری رشت چرا این همه خدمات رایگان به تیم داماش می دهند؟

تیم های لیگ یکی سپیدرود و ملوان در انزوای شدید مالی بسر می‌برند اما داماش از زمین و آسمان حمایت می شود و قراردادهای سنگین مالی با بازیکنان منعقد می کند و با قدرت به پیش می رود.

نمی دانیم آقای نوبخت چه پاسخی به هواداران پرشمار سپیدرود و ملوان و یا باشگاه های لیگ دوی گیلان می دهد؟ آیا آقای نوبخت می تواند بگوید که دلیلی غیر از رابطه سیاسی با مالک داماش برای این خاصه خرجی ها وجود دارد یا خیر؟

اقای نوبخت باید بداند که اگر فدراسیون فوتبال در حق داماش اجحاف کرد راهش حمایت چند میلیارد تومانی از جیب بیت المال به آن نیست بلکه می بایست از طرق مشروع و قانونی برای احقاق حق داماش اقدام می کرد. رفتار آقای نوبخت از نظر جامعه فوتبال گیلان خلاف عدالت و انصاف و کاملا مبهم، متناقص و مجهول است و امیدواریم که ایشان بتواند پاسخ قانع کننده ای به افکار عمومی بدهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات