آئین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۵۴۷
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، صبح امروز، آئین تکریم آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده سابق ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه اسبق بندرعباس و معارفه حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده جدید ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در شورای اداری استان هرمزگان با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب و حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

این مراسم با سخنرانی فریدون همتی استاندار هرمزگان و رییس شورای اداری استان آغاز شد.

فریدون همتی در این مراسم از زحمات ۲۹ ساله آیت الله نعیم آبادی در سنگر امامت جمعه بندرعباس تقدیر کرد و وحدت مثال زدنی شیعه و سنی در استان هرمزگان را از زحمات وی برشمرد و انتصاب حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده به نمایندگی ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نشانی از غنای شخصیت های علمی استان هرمزگان دانست.

وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت استان هرمزگان توسعه گردشگری و صنعت و تلاش برای بی اثر کردن تحریم ها در استان هرمزگان را افق پیشروی دولت در استان ترسیم کرد.

مناقبیان که برای قدردانی از زحمات آیت الله نعیم آبادی سخنرانی می‌کرد وی را عالم فرهیخته و رجل مجاهدی که سه دهه از عمر خود را برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در استان هرمزگان قلمداد کرد.

سخنران بعدی شورای اداری استان حجت الاسلام و المسلمین مناقبیان امام جمعه جاسک بود که به نمایندگی از ائمه جمعه استان هرمزگان پشت تریبون رفت و مردم هرمزگان را همانطور که پشتیبان آیت الله نعیم آبادی نماینده سابق ولی فقیه بودند پشتیبان و حامی حجت الاسلام عبادی زاده دانست و بیان داشت با انتصاب حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده بارقه امید در سراسر استان هرمزگان رونق گرفته است.

سید عبدالباعث قتالی امام جمعه اهل سنت بندرعباس به نمایندگی از جامعه اهل سنت استان هرمزگان آیت الله نعیم آبادی را جزوی از خانواده اهل سنت دانست و از ۲۹ سال خطبه های انقلابی امام جمعه سابق بندرعباس تجلیل کرد.

وی با اشاره به وحدت مثال زدنی علمای اهل تسنن و تشیع استان هرمزگان این وحدت را نتیجه زحمات و مجاهدت‌های آیت الله نعیم آبادی دانست.

قتالی برای تربیت امام جمعه ای بومی از فرزندان استان هرمزگان پروسه ای ۴۰ ساله ترسیم کرد و حجت الاسلام عبادی زاده را نتیجه این پروسه که نشان از بلند نظری مقام معظم رهبری است عنوان کرد.

حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس، قشم ، حاجی آباد و بوموسی در مجلس شورای اسلامی با توجه به عدم حضور محمد آشوری تازیانی رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان در مجلس به پشت تریبون رفت و علت عدم حضور آشوری را کسالت او دانست.

هاشمی تختی ضمن تبریک به حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده از مقام معظم رهبری به دلیل این انتخاب تشکر کرد.

وی در بخش دیگر سخنانش با بیان اینکه مردم هرمزگان همواره از مرزهای ایران اسلامی حراست می کنند خواستار اختصاص یک روز برای دیدار مردم هرمزگان بعنوان مدافعان خلیج فارس با رهبر معظم انقلاب از سوی دفتر مقام معظم رهبری شد.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده سابق ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه پیشین بندرعباس از همراهی مردم هرمزگان در دوران تصدی امامت جمعه بندرعباس تشکر کرد.

وی از رهبر معظم انقلاب به دلیل اینکه اجازه دادند ۲۹ سال در استان هرمزگان خدمت کند تشکر کرد و خدمت در هرمزگان را مایه این دانست که حتی یک لحظه هم از عمر خود را حسرت نخورد.

وی با بیان اینکه اعلام کرده است در خطبه‌ها که این آخرین خطبه نماز جمعه او است اما آخرین سخنرانی اش نیست تاکید کرد دوباره به هرمزگان می‌آید و به سخنرانی خواهد پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور
آیت الله نعیم آبادی را یک امام جمعه باصفا و مردی دوست داشتنی و فعال به خصوص در حوزه تحقیق و تربیتی و بسیار خوش اثر دانست.

وی ضمن اشاره به آثار و برکات نماز جمعه در کشور از انتخاب حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده که فرزند برومند هرمزگان است به عنوان نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس ابراز خرسندی کرد.

سپس حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، شأن نزول این جلسه را معلوم تکریم و اهمیت نماز جمعه اعلام کرده و به وضعیت نماز جمعه قبل از انقلاب اسلامی پرداخت.

وی ضمن تشکر از خدمات آیت الله نعیم آبادی در سنگر نمازجمعه احداث ۴۰۰ مسجد و مسجد جامع بندرعباس را از خدمات بی نظیر ایشان قلمداد کرد.

محمدی گلپایگانی ضمن آرزوی توفیق برای حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده از مردم خواست تا امام جمعه جدید را تنها نگذارند.

حسن ختام جلسه شورای اداری استان هرمزگان و تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان با سخنرانی حجت الاسلام محمد عبادی زاده امام جمعه جدید بود که مسیر خدمت خود را در راستای خطوط ترسیم شده رهبری عنوان و اظهار امیدواری کرد انتقال دهنده مطالبات مردم به کارگزاران باشد.

 

ارسال نظرات