فرماندار سردشت گفت: 170 هزار نفر در مدت 120 روز به این شهرستان سفر و از جاذبه های طبیعی و گردشگری آن بازدید كرده‌اند.
کد خبر: ۹۱۵۷۵۴۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵

اقصی نخشی‌پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در سردشت اظهار کرد: در مدت چهار ماهه امسال، 72 هزار و 100 نفر از جاذبه‌های طبیعی آبشار شلماش و چشمه آب معدنی گراوان شهر ربط، دو هزار و 900 نفر از جاذبه‌های تاریخی فرهنگی، سایت باستانی ربط و گرمابه بیستون و پل قلا‌تاسیان و 95 هزار نفر از جاذبه‌های دست ساز، حوزه سد و حاشیه آن، بازدید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه  21 هزار و 728 نفر در مراکز اقامتی سردشت اقامت داشته‌اند، افزود: از این تعداد در تاسیسات اقامتی آموزش و پرورش یک هزار و 552 نفر، در مهمانسرای ادارات و خوابگاه های دانشجویی، 4 هزار و 719 نفر، در اقامتگاه بوم‌گردی سه هزار و 968 نفر، در هتل و مهمانپذیرها 2 هزار و 489 نفر و در اقامتگاه‌های موقت 9 هزار نفر اقامت کرده‌اند.
 
فرماندار سردشت در رابطه با طرح بازدیدهای نظارتی در سطح این شهرستان تصریح کرد: در مدت 120 روز از رستوران ها و مراکز بین راهی 43 بازدید، از دفاتر خدمات مسافرتی 19 مورد، از مراکز اقامتی 73 مورد، از مراکز اقامتی موقت 23 مورد و در مجموع 158 بازدید نظارتی توسط بازرسان صورت گرفته است.

وی بیان کرد: در مجموع بازدید 170 هزار نفر مسافر و گردشگر از جاذبه‌های این شهرستان از ابتدای سال تا کنون بازدید کرده که افزایش 131 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بسیج،سردشت 33 اثر تاریخی ثبت شده ملی دارد که آبشار شلماش، چشمه آب معدنی گراوان، سایت باستانی ربط، گرمابه تاریخی بیستون و پل قلعه تاسیان از مهم‌ترین این آثار محسوب می‌شوند.

از مجموع 9 مورد مناطق نمونه گردشگری طبیعی به ثبت رسیده در آذربایجان غربی، 2 مورد آن در سردشت واقع شده است.

انتهای پیام / ع

ارسال نظرات