رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج با بیان اینکه بخاری های نفتی باید در سراسر کشور جمع‌آوری شوند گفت:جاهایی که زیرساخت‌های لازم را دارند بررسی و بخاری های نفتی را جمع آوری می کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۷۵۲۹
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
مهرالله رخشانی مهر با اشاره به اینکه مدارس و مناطقی که هنوز گازرسانی نشده اند باید هرچه سریعتر گازرسانی شود افزود: در خراسان شمالی با کمک استانداری بخاری‌های نفتی جمع آوری و ۱۲۰۰ کلاس درس هم استاندارد سازی شد که اگر همچین همتی در استان کهگیلویه و بویراحمد هم صورت بگیرد می‌توانیم همه بخاری‌های مدارس را استانداردسازی کنیم.
وی با انتقاد از آمار متناقض بخاری‌های نفتی که سازمان نوسازی استان ارائه کرد گفت: در آماری که قبلاً ارائه دادند ۹۰۰۰ کلاس درس نیاز به استانداردسازی داشت که ۵ هزار و ۸۰۰ کلاس از این تعداد را ظاهرا استاندارد سازی کردند یعنی فقط باید ۳۲۰۰ کلاس استاندارد سازی می‌شد که در آمار جدیدی که ارائه شد شش هزار کلاس درس نیاز به استانداردسازی دارد که آمار متناقضی است. استانداردسازی بخاری‌های مدارس استان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این دیدار گفت: مهمترین مطالبه ما جمع آوری بخاری‌های نفت سوز است و جا‌هایی که گاز رسانی شده باید با بخاری‌ها تبدیل به گاز سوز شود چرا که با همه اتفاقات بدی که در کشور افتاده زیبنده نیست که دیگر اتفاقی در مدارس رخ دهد.
حسین کلانتری افزود: در مهرماه امسال نباید با بخاری‌های غیر استاندارد روبرو شویم، یا باید گازرسانی شده یا اینکه بخاری‌ها استاندارد شود و ما همه حمایت‌ها و کمک‌های لازم را انجام خواهیم داد تا این مهم صورت گیرد در این زمینه آموزش و پرورش و نوسازی هم باید پای کار باشند.
وی بیان کرد: طرح‌های نیمه تمام مانند سالن‌های ورزشی، سالن اجتماعات و مدارس باید تکمیل شوند که نیاز به حمایت ملی و اعتبارات ملی دارد و حتی باید خیرین در ساخت مدارس حمایت شوند که انگیزه بهتری برای ساخت مدارس داشته باشند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدارس غیر استاندارد استان هم اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که در استان وجود دارد مدارسی است که با مصالح غیر استاندارد ساخته شده و باید برآورد انجام گیرد و این مدارس شناسایی و اقدامات لازم برای استانداردسازی آن‌ها انجام شود.
حسین کلانتری به مطالبه استان از سازمان نوسازی اشاره کرئ و ادامه داد: دو مورد کلنگ زنی در استان انجام شد که این‌ها تصمیماتی بود که از قبل گرفته شده و در حال حاضر ما دو مطالبه جدی داریم یکی اینکه سه باب مدرسه سبز در استان ایجاد شود و مطالبه دوم ما با توجه به اینکه شهر سی سخت در شش ماه از سال از آب و هوای بسیار خوبی برخوردار است و میزبان مسافران زیادی است می‌توان یک سایت کشوری در اینجا ایجاد کرد و اردو‌ها و برنامه‌های کشوری را در این سایت برگزار کرد.
ارسال نظرات