با حضور ریس سازمان نوسازی مدارس کشور عملیات اجرایی مجتمع فرهنگی و هنری در محله سادات شهر دوگنبدان آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۵۱۹
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
در این آیین نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مجتمع فرهنگی محله سادات شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت چهار هزار و با زیربنای یکهزارو ۳۲۵ متر مربع و با ۳۵ میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.
غلامرضا تاجگرون افزود: اعتبار اولیه این طرح از سوی وزارت نفت تامین شده و در صورت نیاز مابقی اعتبار از سوی نوسازی مدارس تامین می‌شود.
وی اضافه کرد: چندین زمین وزرشی، مدرسه و طرح‌های مختلف در بافت فرسوده دوگنبدان در حال ساخت است.
ریس سازمان نوسازی مدارس کشور هم گفت: حدود ۳۰ درصد مدارس کشور فرسوده هستند و در استان کهگیلویه و بویر احمد هم حدود ۲۸ تا ۳۰ در صد مدارس فرسوده اند.
رخشانی مهر به اجرای طرح مدارس ماندگار اشاره کردو افزود: در مدارس فرسوده کشور تعدادی مدرسه قدیمی وجود دارد که برای نسل‌های امروزی خاطرات زیادی را تداعی می‌کنند و احیا این مدارس در دستور کار سازمان نوسازی مدارس است.
وی ادامه داد: مدارس ماندگار نباید تخریب شوند بلکه باید احیا شوند.
ریس سازمان نوسازی مدارس کشور به ساخت استخر ورزشی دوگنبدان اشاره کرد و افزود: این استخر سال گذشته حدود ۱۵ درصد پیشرفت داشت و هم اکنون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت کاری دارد که اعتبار آن هم از اعتبارات استانی تامین شده و دهه فجر امسال به بهره برداری میرسد.
رخشانی مهر اضافه کرد: هم اکنون ۹۰ درصد از طرح‌های عمرانی حوزه نوسازی مدارس فعال است و ۱۰ درصد دیگر به دلیل مشکلات با پیمانکاران روند ساخت آن‌ها کند است.
ارسال نظرات