جشنواره بازیهای بومی و محلی بسیجیان سراسر کشور گرامیداشت سردار شهید مدافع حرم حاج ستار اورنگ در سالن شهید پایدار یاسوج آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۵۱۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یاسوج رییس سازمان ورزش بسیج کشور در آیین آغاز به کار این مسابقات گفت: بیش از هزار و دویست بازی بومی محلی از اقوام مختلف در سراسر کشور ثبت شده است.
مهدی میرجلیلی افزود: آشنا شدن با آداب و رسوم اقوام مختلف و ایجاد وحدت و همدلی در بین اقوام مختلف کشور از اهداف مهم برگزاری این مسابقات است.
وی گفت:استفاده از ظرفیت جوانان برومند کشور در گام دوم انقلاب برای توسعه ورزش‌های بومی و محلی و احیا این ورزش‌ها در کشور از اولویت‌های کاری این سازمان است.
مسئول تربیت بدنی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه این مسابقات با شرکت ۱۹۵ ورزشکار از ۱۵ استان به صورت تیمی و انفرادی به مدت ۲ روز در مجموعه ورزشی دولت آباد یاسوج برگزار می‌شود، آغاز جشنواره بازی‌های بومی و محلی بسیجیان سراسر کشور در یاسوجگفت:استان‌های حاضر در این جشنواره شامل خوزستان، کرمانشاه، همدان، یزد، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، قزوین، اصفهان، کرمان، مازندران، بوشهر، هرمزگان، زنجان، لرستان و مرکزی هستند.
سعیدی افزود: این ورزشکاران در رشته‌های کشتی محلی، طناب کشی، هفت سنگ، دال پلان (کلکله برد)، چوب کشی، اَلَختُر، پرش طول، لی لی با هم رقابت می‌کنند.
ارسال نظرات