مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان:
مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان گفت: پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با حضور رسانه‌های فعال استان در گیلان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۷۱
|
۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان برگزار می‌شود
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مهدی پارسا صبح امروز در نشست خبری پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در دفتر خبرگزاری بسیج گیلان در رشت اظهار داشت: امروز اصحاب رسانه باید در مسیر کاهش مشکلات مردم با نخبگان، مردم، مسئولان و گروه‌های مختلف اجتماعی ارتباط بیشتری برقرار کنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با بیان اینکه ۱۷۰ شبکه فارسی‌زبان خود را برای نبرد رسانه‌ای بر علیه جمهوری اسلامی ایران آماده کرده است گفت: رسانه‌ها باید در جلوگیری از حملات رسانه‌ای دشمن نقش مؤثرتری ایفا کنند تا میزان آگاهی مردم نیز افزایش یابد.

پارسا با اشاره به تشکیل جبهه رسانه‌ای انقلابی برای مقابله با جنگ نرم دشمن عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که مسیر انقلاب یک مسیر بیشتر نیست بنابراین تمام جریانات سیاسی با توجه به فرمود: ه رهبر انقلاب باید در یک مسیر باشند.

وی اتحاد رسانه‌های انقلابی را یک مساله ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بسیج رسانه استان گیلان امسال ۲ جشنواره ویژه برگزار خواهد کرد که یکی از آن‌ها جشنواره رسانه‌ای ابوذر است که توسط بسیج رسانه شکل گرفته و تلاش شد تا به عنوان یک برند ملی اجرا شود.

پارسا با بیان اینکه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با ۹ محور برگزار خواهد شد افزود: مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، دستاورد‌های انقلاب، دفاع مقدس، مسائل صنفی خبرنگاران، بسیج و حوزه‌های اقدامی، بصیرت، اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و رونق تولید جزو ۹ محور آن هستند.
 
جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان برگزار می‌شود

وی به نقش ویژه پنجمین جشنواره ابوذر در راستای بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: بخش‌های مختلف جشنواره ابوذر امسال شامل خبر، مصاحبه، گزارش، تیتر، یادداشت، مقاله، عکس و موشن‌گرافیک است که باید بتوانیم آثار ماندگاری به نمایش بگذاریم.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار جشنواره ابوذر تا تاریخ ۵ آذر ۹۸ است عنوان کرد: مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پنجمین جشنواره ابوذر نیز در تاریخ ۲۱ دی ۹۸ که روز قشر بسیج رسانه است برگزار می‌شود.

پارسا استان گیلان را یکی از ۳ قطب رسانه کشور دانست و افزود: امسال در کنار برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر، اعزام تیم خبری متشکل از خبرنگاران گیلان به کربلا و نجف در راستای پیاده‌روی اربعین خواهیم داشت که بیش از ۳ هزار اثر شامل خبر، عکس، مصاحبه و کلیپ تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار تولید شده از خبرنگاران گیلان در اعزام به پیاده‌روی اربعین در برنامه‌ای با عنوان «نخستین سوگواره برون‌مرزی مطبوعات حسینی» ارائه می‌شود گفت: برنامه‌های دیگری نظیر دوره‌های خبرنگاری و دوره آموزشی تربیت خبرنگار خانواده که مختص بانوان است نیز اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان به برنامه آشنایی طیف‌های مختلف جامعه با سواد رسانه‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا پویش سواد رسانه‌ای در ۱۰۰ مسجد استان گیلان اجرا می‌شود.
 
جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان برگزار می‌شود

پارسا به برخی برنامه‌های اجرا شده امسال از جمله رزمایش امر به معروف و نهی از منکر و حافظان حجاب اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ رسانه در راستای رزمایش حافظان حجاب امسال حضور داشتند و برنامه معرفی رسانه‌های یاور فلسطین نیز بعد از راهپیمایی روز قدس اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال برنامه‌های دیگری نظیر مسابقات عکس نیز برگزار شد که ۶۵ عکس از ۹ رسانه استان گیلان به هیئت داوران رسید که در این راستا از ۳ رسانه برتر در روز خبرنگار تجلیل می‌شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس استان گیلان به برگزاری برنامه‌هایی که مختص بانوان رسانه‌ای استان است اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه‌هایی نظیر راه‌اندازی هیئت‌های ورزشی بانوان رسانه‌ای نیز به زودی اجرا می‌شود.
 
جشنواره رسانه‌ای ابوذر در گیلان برگزار می‌شود

پارسا با اشاره به اینکه دشمن امروز برای افزایش مشکلات اقتصادی جامعه کمر همت بسته و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند افزود: دوره آموزشی اقتصاد رسانه نیز به‌زودی در استان گیلان برگزار می‌شود همچنین دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه استان گیلان و دیگر استان‌های شمالی در حوزه‌های مختلف کشاورزی، محیط زیست، سواحل و مسائل فرهنگی همواره با مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند ابراز داشت: برنامه راه‌اندازی اتحادیه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران حاشیه دریای خزر نیز به‌زودی اجرایی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج رسانه سپاه قدس گیلان به ضرورت انتقال امید به جامعه توسط خبرنگاران و اصحاب رسانه تأکید کرد و اظهار داشت: امروز اصحاب رسانه باید سعی کنند امید را به جامعه انتقال دهند و یأس و نا امیدی را از جامعه دور کنند.
 


انتهای پیام/
ارسال نظرات