مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر کشور:

آغاز به کار ستاد دهه امامت و ولایت در ۳۰۰ شهرستان/ واقعه غدیر نماد عزت و هدف متعالی برای انقلاب اسلامی است

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر کشور از آغاز به کار ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت در سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۷۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حسین ظریف منش  مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر کشور در نشست خبری دهکده مقاومت استان مرکزی با اشاره به آغاز به کار ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت در سراسر کشور گفت: با استفاده از به کارگیری همه ظرفیت ها برای باشکوه شدن رویداد عظیم غدیر همه به میدان آمده اند.

 وی با بیان اینکه از عید سعید تا عید قربان برنامه های مختلفی جهت نکوداشت این ایام در سطح کشور برگزار می شود افزود:  همچنین برنامه های متنوعی برای روز مباهله نیز وجود دارد.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر کشور با تأکید بر اینکه شعار این دهه لبیک یا رسول الله(ص) است گفت: این شعار پاسخی عملی به ندای پیامبر عظیم الشان اسلام است که حاضران به غایبان و پدران به فرزندان پیام غدیر را برسانند.

وی برنامه های این ایام را با محوریت سه دسته تقسیم بندی کرد و ادامه داد: محور اول گرامیداشت با هدف های تبلیغی و ترویجی و محور دوم معرفت افزایی و تقویت فرهنگ غدیر با برگزاری جشنواره های علمی و کارگاه های علمی محور سوم توجه به آداب و نظریه غدیر است که حضور آحاد و اقشار مختلف مردم در این سه محور پیش بینی شده است.

ظریف منش در این خصوص تصریح کرد: همایش ولایت در استان هرمزگان،همایش منادیان غدیر در استان مرکزی، همایش یاوران غدیر در تهران و برگزاری آزمایشات مختلف دیگر در سایر استان ها در این ایام از ویژه برنامه های مهم است.

وی افزود: برگزاری کنگره های شعر با محتوای اهل بیت و شهدای انقلاب اسلامی و برگزاری هفتمین جشنواره شعر غدیر با استقبال بی نظیر مردم و رغبتی شدید برای برگزاری آن که بیش از ۲۵۰۰ قطعه شعر از نوجوانان به دست ما رسیده که نشان دهنده اهمیت نسل جدید به شعر انقلابی است و این دستاورد خوب این ایام است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر کشور با اشاره به اینکه ۴۰ سرفصل برنامه به مناسبتی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیش بینی شده عنوان کرد: همچنین ۱۰۰ عنوان برنامه با هزاران اجرا در سراسر کشور انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در ۳۰۰ شهرستان و ۳۱ استان ستاد بزرگداشت تشکیل شده افزود: نمایندگان محترم ولی فقیه در استان ها و امامان محترم جمعه در شهرستان ها مسئولیت آنها را برعهده دارند.

ظریف منش با تشریح برنامه های دهه امامت و ولایت افزود: کتابت خطبه غدیر در استان زنجان،تجلیل از سادات شریف،تجلیل از خانواده های شهدا و مدافعین حرم،غبار روبی قبور مظهر شهدا،جشنواره های ورزشی در سایر استان ها،برگزاری کاروان های شادی و سرور بنابر نظر مراجع معظم که این ایام ایامی شادی و سرور است و نقطه عطفی در تاریخ اسلام محسوب می شوند که ۱۱۰ کاروان مرکب از روحانیون و مداحان در سراسر استان ها اعزام می شوند.

وی در این خصوص ادامه داد: اطعام در روز غدیر که با استقبال بی نظیری که انجام شده بیش از ۲ میلیون نفر اطعام می شوند و بیش از ۱۰ هزار غذا برای سیل زدگان ارسال می شود.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر کشور با بیان اینکه گروه های مختلفی از جوانان و نیروهای فرهنگی برنامه های متنوعی به شکل خودجوش انجام می دهند که جوانان پرچم دار هستند گفت: به کار گیری ظرفیت عظیم مساجد یکی دیگر از مزیت های مهم است چراکه مناسب ترین پایگاه ها برای ترویج غدیر مساجد هستند و انقلاب اسلامی که از مساجد شکل گرفته باید پرچم غدیر را در همه مساجد به اهتزاز در بیاوریم.

وی با تأکید بر اینکه امروز بازخوانی و تبیین واقعه غدیر یک ضرورت مهم است گفت: این بازخوانی به این دلیل است که پرچم ولایت همیشه سرافراز بماند.

ظریف منش غدیر را به عنوان یک نماد عزت و یک هدف متعالی برای انقلاب اسلامی دانست و افزود:  امیرالمومنین(ع) که به عنوان پرچم دار غدیر به عنوان ولی منصوب می شوند را باید به عنوان یک نسخه شفابخش به دنیا معرفی کنیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر کشور در پایان خاطر نشان کرد: توجه به بیانیه گام دوم انقلاب نیز در واقعه غدیر به عنوان یک اصل بوده و برنامه هایی با محوریت مردم سالاری دینی،وحدت،عدم جدایی از تمسک به قرآن،حفظ عزت و استقلال و معنویت در این ایام برای تقویت گفتمان ولایت انجام می شود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار