دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: در کنگره شهدای استان مرکزی باید به 6200 دستاورد انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف بپردازیم تا جوانان خودمان و دنیا با تحول ایجاد شده در این کشور بیش تر آشنا شوند.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۶۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  آیت الله اراکی نماینده مردم استان مرکزی در خبرگان رهبری و دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در نشست شورای سیاستگذاری کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی  گفت: مردم باید بدانند که اقدام شهدا فقط به دلیل انجام عمل مقدس و رسیدن به مقامات اخروی نبوده است. وقتی قرار است شهدا را تبیین کنیم باید ببینیم که شهدا در زندگی ما چه نقشی را ایفا کردند.

آیت الله اراکی افزود: اگر شهدا نبودند امروز چه اتفاقی برای کشور می افتاد و حال که شهدا بودند چه اتفاقی افتاده است. باید تلاش کنیم تا این نقش شهدا در جامعه تبیین شود و بروز پیدا کند.

وی عنوان کرد: امروز یک ملت مقتدر و الگو هستیم که به این مهم در رسانه های داخلی پرداخته نشده است اما برای ما که به خارج از کشور رفت و آمد داریم واضح است که آن ها با چشم دیگری به ملت ایران می نگرند. مردم دنیا، مردم ایران را منجی خود می دانند که اینها همه نتیجه ایثار شهداست.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه باید پیشرفت های علمی کشور را در دوران انقلاب اسلامی در قالب کنگره ها نشان داد، بیان کرد: برخی از پیشینه بیش از 2000 ساله کشور قبل از انقلاب می گویند. باید پرسید پس چرا قبل از انقلاب پر است از شکست ها و چرا بخش های بزرگی از کشور را در مناطق مختلف جدا کردند. آیا آن زمان این بیشینه 2000 ساله نبود.

وی ادامه داد: این بیشینه 2000 ساله نبود که به ملت اقتدار داد و جوانانی را تربیت کرد که دروازه های دانش را باز کنند. البته نمی خواهیم منکر ارزشمندی بیشینه 2000 ساله شویم اما می خواهیم بگوییم در انقلاب اسلامی اتفاق دیگری افتاده و ملت را تغییر داده است.

آیت الله اراکی بیان کرد: می توانیم در قالب کنگره 6200 شهید استان مرکزی به 6200 دستاورد انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف بپردازیم تا جوانان خودمان و دنیا با تحول ایجاد شده در این کشور بیش تر آشنا شوند.

وی با تاکید بر توجه ویژه به فعالیت های اجتماعی خاطر نشان کرد: کنگره ها باید تبدیل به یک برنامه زنده ای شود که مردم با چشم خود نقشی که شهدا در زندگی شان دارند را ببینند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات