سردارکریمی از کلید خوردن قرارگاه حضرت روح الله در استان مرکزی جهت تبیین سیره حضرت امام(ره) خبر داد.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۵۷
|
۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در نشست شورای سیاستگذاری کنگره نقش امام راحل در راهبری جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: برای کلید زدن کار کنگره تقریبا از 4 سال پیش اقداماتی را شروع کردیم و حدود یک سال و نیم پیش شورای سیاست گذاری و ستاد کنگره را تشکیل دادیم. برای کار اصولی را قائل شدیم و بر اساس همان اصول کار را ادامه دادیم.

کریمی با تاکید بر اینکه از ابتدا گستره و عمق کار مد نظر بود بیان کرد: کار را با 6 کارگروه شروع کردیم ولی در حال حاضر به 12 کارگروه رسیدیم. ابتدا 7 اجلاسیه داشتیم و حالا 13 اجلاسیه داریم که نشان از آن دارد که از هر ظرفیتی که برای پرداخت به ابعاد مختلف دفاع مقدس به وجود آمده است ، استقبال کردیم.

وی تصریح کرد: در این کنگره اصل را بر جوان گرایی در کار گذاشتیم و عمده افراد به کار گرفته شده در کار جوان هستند و مهم تر اینکه در انجام فعالیت ها به داشته های خودمان در استان تکیه کردیم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: تلاش کردیم کم ترین هزنیه ها را داشته باشیم و نخواستیم که با یک سری از اقدامات یک مسئله ارزشی را به مسئله ای ضد ارزشی تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد: تبیین، محور اصلی کار در کنگره شهدای استان مرکزی بوده است و سعی شده که کار تبیینی تر باشد تا تبلیغی. همچنین فعالیت ها تبدیل به فعالیت های آفندی شده است.

کریمی معرفی نقش صنعت در دستاوردهای دفاع مقدس را بخش دیگری از فعالیت های کنگره شهدای استان مرکزی برشمرد و اظهارکرد: کارگروهی در این مورد ایجاد شده است تا که به این حوزه در دانشگاه های صنعتی پرداخته شود و تبیین لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه جهت عمق بخشی به کار، فعالیتی را تحت عنوان 7 اقلیم آغاز کردیم عنوان کرد: 7 اقلیم همان 7 مکانی است که امام (ره) حضور داشتند و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند. تا به حال موفق شده ایم که 1200 دانشجو و استاد را به این اردوی علمی ببریم.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: امسال نیز یکی از برنامه های سپاه روح الله استان مرکزی این شد که قرارگاه حضرت روح الله را کلید بزنیم و در آن تاریخ شناسی، امام شناسی و سیره امام (ره) را به مخاطبین ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه تا به حال بیش از 700 هزار سند، 6هزار ساعت مصاحبه، 35 مستند و بالای 100 عنوان کتاب در قالب کنگره تولید شده است تصریح کرد: تلاش ما این است که نشان دهیم که جبهه دانشگاه بود و در همین راستا ابعاد مختلف صنعتی، پزشکی و ... را در آن مد نظر داریم.


انتهای پیام/

ارسال نظرات