مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیرخم:
ظریف منش گفت: در روز عیدغدیرخم نمی توان فقط به برگزاری جشن سادات اکتفا کنیم و نیاز است که از پیام غدیرخم که پیام پیروی از امامت و ولایت است، تبعیت نماییم.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۴۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین ظریف منش مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیرخم در همایش بازسازی واقعه غدیرخم که ظهر امروز در دهکده مقاومت شهر اراک برگزار شد، گفت: ما مفتخریم که به ولایت امام علی علیه السلام اعتقاد داریم و خدا را شاکریم که ما را پیرو شیعه امیرالمومنین قرار داد و همچنین ما را جزو سربازان ولایت قرار داد تا با اتحاد و همبستگی بتوانیم انقلاب اسلامی را تداوم ببخشیم.
وی خطاب به مسئولان ستاد بازسازی واقعه غدیرخم گفت: کار شما عزیزان از جهتی یک کار توصیفی و تشریحی برای بیان رخداد و یک واقعیت مسلم تاریخی است که به نوبه خودش ارزش دارد و شما این واقعه را با بیان هنری و در یک نمایش میدانی بیان می کنید و این در حالی است که امام خامنه ای هم فرموده اند که پیام حق را می توان در قالب های هنری به بهترین شکل به مردم انتقال داد.
ظریف منش تاکید کرد: واقعه تاریخی غدیرخم اگر با زبان هنری انتقال یابد، اولا که در ذهن مردم ماندگارتر خواهد ماند و دوما اینکه چون این واقعه از جذابیت و لطافت برخوردار است می تواند به هر چه نهادینه شدن فرهنگ غدیرخم کمک کند و لازم به یادآوری است که پیام غدیرخم که منشا الهی دارد، یک پیام دینی و ارزشی است و این پیام به عنوان یک نیاز بشریت می تواند سازی و جاری باشد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر خاطر نشان کرد: واقعه غدیرخم یک فلسفه و حقیقتی دارد و باید تلاش نمود که این واقعه مهم دستخوش فراموشی نشود و نمی توان در روز عیدغدیرخم فقط به برگزاری جشن سادات اکتفا کنیم و نیاز است که از پیام غدیرخم که پیام پیروی از امامت و ولایت است، تبعیت نماییم.
وی گفت: فلسفه و حقیقت غدیر در دو چیز خلاصه می شود که می توانیم به توجه به مسئله امامت و ولایت، نظام سازی، چگونگی اداره یک نظام و تبیین مناسبات اجتماعی، چگونگی مدیریت جامعه و... اشاره کرد و نباید از یاد برد که واقعه غدیرخم علاوه بر اینکه یک واقعیت و رخداد مهم تاریخی است، ولایت امیرالمومنین علیه السلام هم می تواند در جامعه امروزی موثرباشد تا راه حق را گم نکنیم.

ارسال نظرات