مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: نمایش بازسازی واقعه غدیرخم اثرگذاری زیادی بر مردم دارد چرا که از طریق هنر نمایشی، می تواند مفاهیم غدیرخم را به بهترین شکل ممکن و از طریق هنر به مردم انتقال دهد.
کد خبر: ۹۱۵۷۴۴۰
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدحسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام در همایش بازسازی واقعه غدیرخم که ظهر امروز در دهکده مقاومت شهر اراک برگزار شد، گفت: وظیفه اهل علم این است که بدون توهین به مقدسات سایر اعتقادات مسلمانان، حقایق واقعه غدیرخم را بازگو کنند و اگر این مباحث بازگو نشود نمی توان تضیمنی داشت که نسل های آینده از حقایق پیش آمده در موضوع غدیرخم و ولایت امام علی علیه السلام و جانشینی پیامبراکرم(ص) آگاهی مناسبی پیدا کنند.


وی در ادامه با اشاره به نمایش بازسازی واقعه غدیرخم که همه ساله در شهرهای کشورمان برگزار می شود، اظهار داشت: بازسازی واقعه غدیرخم کار قشنگی است و یقینا چنین برنامه های نمایشی اثرگذاری زیادی بر مخاطبان و مردم عزیز کشورمان دارد چرا که از طریق هنر نمایشی، می تواند مفاهیم غدیرخم را به بهترین شکل ممکن و از طریق هنر به مردم انتقال دهد.


رجبی دوانی تاکید کرد: ثابت شده است که انتقال مفاهیم از طریق رسانه های دیداری به صورت نمایش و فیلم، بسیار تاثیرگذار تر است و اگر این موارد که اهمیت خاصی دارد و با هنر آمیخته و از منابع تاریخی بهره گرفته شده است، می تواند ماندگاری زیادی در ذهن مردم جامعه داشته باشد.


وی گفت: امیدواریم بتوانیم به بهترین شکل ممکن از طریق رسانه های دیداری و شنیداری بتوانیم مفاهیم غدیرخم و مسائل اسلامی را به دیگران انتقال دهیم و آن را به مردم انتقال دهیم و ایمان آنان را مستحکم تر کنیم.

ارسال نظرات