سلیمانی گفت: امسال با تلاش مسئولان ستادبازسازی واقعه غدیرخم در سراسر کشور، این برنامه نمایشی در ۱۲۴ نقطه از کشورمان در روز عیدغدیرخم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۳۸۶
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، یعقوب سلیمانی رئیس ستاد بازسازی واقعه غدیرخم در حاشیه برگزاری نمایش میدانی و آموزشی واقعه غدیرخم در شهر اراک با اشاره به جزئیات برگزاری برنامه نمایشی غدیرخم در کشور اظهار داشت: سال گذشته شاهد اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در ۱۰۰نقطه از کشورمان بودیم و امسال با تلاش مسئولان ستادبازسازی واقعه غدیرخم، این برنامه نمایشی در روز عیدغدیرخم در ۱۲۴ نقطه از کشورمان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همه ساله با نزدیکی به روز عیدغدیرخم و ضرورت برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در سراسر کشور، مسئولان ستاد بازسازی واقعه غدیرخم با حضور در استان قم، دیدارهایی جداگانه با مراجع تقلید دارند که امسال هم این برنامه در دستور کار قرار دارد تا با بهره گیری از نظرات مراجع تقلید و علما بتوان برنامه ای با کیفیت و جذاب برای عموم مردم برگزار نمود.

سلیمانی با بیان اینکه اجرای برنامه نمایشی غدیرخم از سال ۸۹ آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد، اظهار داشت: سال ۸۹ شاهد اجرای برنامه نمایشی غدیرخم در استان قم بودیم که با حضور و استقبال باشکوه مردم این استان مواجه شد و همین امر باعث شد که روند اجرای این نمایش همچنان ادامه داشته باشد و هر سال تلاش شده است که نسبت به سال گذشته، این برنامه از لحاظ کمی و کیفی، رشد قابل قبولی داشته باشد.

وی با تأکید بر نقش پررنگ حوزه‌های علمیه در ترویج و گسترش فرهنگ غدیر در کشور افزود: اگر نگاه و حمایت‌های مراجع و حوزه‌های علمیه نبود وحدت و اتحاد بین فرقه‌های مختلف اسلامی در مورد غدیر ایجاد نمی‌شد.

سلیمانی : با اشاره به اهمیت مردمی برگزار شدن همایش بازسازی غدیر خم عنوان کرد: مردمی بودن و اتکا به ظرفیت‌های مردمی محوری‌ترین سیاست این ستاد در امر بازسازی واقعه غدیر خم در کشور است.

رئیس ستادبازسازی واقعه غدیرخم در پایان تاکید کرد: خوشبختانه مناطق و استان هایی که برادران اهل تسنن کشورمان در آن سکونت دارند نیز داوطلب برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در استان و شهر خودشان هستند و در سال های گذشته هم در این کار، به ایفای نقش پرداخته اند و این نشان می دهد که واقعه غدیرخم فقط متعلق به شیعیان نیست.

ارسال نظرات