مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران،شورای نگهبان را تضمین کننده اسلامیت نظام دانست و گفت: شورای نگهبان وظیفه دارد تا در کشور قانونی برخلاف اسلام تصویب نشود.
کد خبر: ۹۱۵۷۳۸۵
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، حجت الاسلام و المسلمین یدالله غلامی در گفت و گو با خبرنگار بسیج با اشاره به سالروز آغاز به کار شورای نگهبان به فلسفه تشکیل این نهاد انقلابی بعد از پیروزی انقلاب و به تشریح عملکرد آن  پرداخت و اظهار کرد: مردم ما با شعار توحیدی انقلاب کردند و خواستار تشکیل نظام اسلامی شدند،لذا درساختار و مهندسی نظام اسلامی اینگونه تدبیر شد که تعدادی فقیه یعنی اسلام شناس، و نیز حقوقدان تحت عنوان شورای نگهبان از اسلامیت نظام حراست کرده و مراقب باشند مسئولان از چارچوب قانون اسلامی خارج نشوند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا مازندران،شورای نگهبان را تضمین کننده اسلامیت نظام دانست و مهم ترین وظیفه شورای نگهبان که اعضای آن را ولی فقیه  منصوب می کنند، حراست از قانون اساسی برشمرد و گفت: شورای نگهبان وظیفه دارد تا در کشور قانونی برخلاف اسلام تصویب نشود.

حجت الاسلام غلامی با بیان اینکه قانون اساسی برای شورای نگهبان وظایفی تعیین کرده است ، خاطر نشان کرد: از جمله وظایفی که این نهاد در  امر انتخاباتی نظیر ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری و ...دارد ،مسئله نظارت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در همین رابطه با اشاره به مهم ترین چالشی که از دهه 60 و 70  برای این نهاد مقدس بوجود آوردند و به عملکرد شورای نگهبان شبهه وارد کردند، افزود:عده ای با این شبهه که وظایف شورای نگهبان چیست ؟ آیا نظارت این نهاد ،استطلاعی است یا استصوابی؟ در صدد تکرار دوره مشروطیت با همان سرنوشت برای شورای نگهبان بودند و میخواستند آن  پیاده سازی کنند که با تدابیر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و آگاهی مردم جلوی تکرار آن گرفته شد. 

وی عمده ترین شبهه ای که به عملکرد شورای نگهبان وارد کردند، را  در مسئله انتخابات برشمرد و بیان کرد: جریانات سیاسی به جای آنکه بگویند در شورای نگهبان احراز صلاحیت  نشد به اشتباه می گفتند شورای نگهبان رد صلاحیت کرد، در صورتی که اعضای شورای نگهبان بارها تاکید کردند که ما در امر انتخابات صلاحیت افراد را احراز می کنیم و ممکن است کسی صلاحیتش احراز نشود.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به اینکه در چند مورد قانون اساسی، نظارت استصوابی را به برخی مسئولان داده اند ، گفت: از جمله نظارت رئیس جمهور بر امور وزرای خود  که امر استصوابی است و میتواند آنها را عزل کند اما چرا در این مورد حرفی زده نمی شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با تصریح براین مطلب که تخریب شورای نگهبان از طرف دشمنان خارجی و چه ایادی انها در داخل کشور، نشان از اهمیت و جایگاه این نهاد دارد، اذعان کرد: برای ما در این چهل سال ثابت شد هرجایی که مهم تر بوده است دشمنان  بیش از جاهای دیگر به آن هجمه وارد کردند.

وی با بیان اینکه به فضل خدا   اعضای فقهی و حقوقی شورای نگهبان با مقاومت در ادوار مختلف از اسلامیت نظام و قانون اساسی در مقابل هجمه ها و فضاسازی ها دشمن بویژه در ایام نزدیک به انتخابات، پاسداری می کردند، بیان کرد:برای دنیا ، انتخابات در کشور ما مهم است . همسایگان ایران انتخابات برگزار می کنند کسی از آن خبردار نمی شود اما در ایران هر انتخاباتی بخواهد برگزار شود دشمنان نظام خیز برداشته و  ایادی داخلی  استکبار برای اثر گذاری در انتخابات ستاد  تشکیل میدهند.

این مقام مسئول در همین رابطه اضافه کرد: یکی از راههای ورود به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی در کشور، انتخابات است . شورای نگهبان هم در امر حراست و نگهبانی از اسلامیت نظام در حد توان خود مقاومت می کند، از همین رو بیش از اندازه مورد هجمه دشمنان قرار میگیرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با یادآوری این مطلب که دشمن با اسلامیت و خودالهی بودن نظام  مشکل دارد، تاکید کرد: تضاد  دشمنان ما با نظام اسلامی ماهیتش محتوایی است و  شکلی نیست. ماهیت نظام ما توحید است و  توحیدی بودن نظام را نهادی به نام شورای نگهبان که در قانون اساسی آمده، تضمین می کند.

وی با بیان این مطلب که تفسیر قانون اساسی با شورای نگهبان است، اضافه کرد: تطبیق قوانین مجلس شورای اسلامی ،بخش نامه ها دستورالعمل ها اجرایی در کشور با قانون اساسی ، بعهده شورای نگهبان است چرا که این شورا ، نگهبان کشور در جهت اجرای قانون اساسی است .

حجت الاسلام غلامی در بخش های پایانی سخنان خود با اشاره به انتخاب اعضای جدید شورای نگهبان که افراد باسابقه بویژه چهره های جوان در این نهاد انقلابی ابقاء و انتخاب شدند گفت: انقلاب اسلامی پیش رونده است و جوانان توانمند ، پیش برنده حرکت نظام هستند و می بایست گام های برنداشته انقلاب را بردارند .

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا با یادآوری بیانیه گام دوم انقلاب و بکارگیری واژه جوان و جوانان که 44 بار در این بیانیه تکرار شده است، اظهار کرد:این جوانان هستند که برای احیا و ایجاد تمدن سازی و زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) باید گام بردارند.

وی با اشاره به دیدار رمضانی رهبرمعظم انقلاب با جوانان که فرمودند دولت آینده باید دولت جوان باشد، تصریح کرد:رهبرمعظم انقلاب اصرار دارند که جوانان اداره کشور را به دست بگیرند و این امر یک واقعیت حکیمانه از سوی معظم له است که باید به آن توجه داشت.

حجت الاسلام غلامی با بیان این مطلب که مردم و جریانات سیاسی باید مراقب باشند تا دشمنان شیطنت های گذشته را تکرار نکنند،اضافه کرد:یکی از جاهایی که دشمنان می توانند شیطنت های خود را تکرار کنند،ضربه زدن به نهادی انقلابی همچون شورای نگهبان است .

وی با تاکید بر تقویت شورای نگهبان و اینکه نباید بخاطر منافع شخصی و گروهی اصل نظام ومنافع اسلام زیر سوال برود،خاطرنشان کرد: قانون اساسی خون بهای شهیدان است و باید از آن پاسداری و حراست بشود.شورای نگهبان هم به وظایف خود به خوبی عمل کرده است  و همه باید به این نهاد انقلابی کمک کنند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها