مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: بالا رفتن سن ازدواج در جامعه مغایر با احکام شرعی است و همه باید به تسهیل ازدواج جوانان کمک کنند.
کد خبر: ۹۱۵۷۳۸۲
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر انصاری‌راد عصر امروز در مراسم اهدای ۴۹ جهیزیه که با همکاری کانون‌های مساجد استان هرمزگان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این گونه همایش‌ها و آیین‌ها فرهنگ‌سازی است.

وی در ادامه تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید با اطلاع‌رسانی، زمینه مشارکت مردم در رفع مشکلات ازدواج جوانان را فراهم کنند تا بتوانیم این حرکت‌های فرهنگی را به صورت یک فرهنگ غالب در بیاوریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: در استان هرمزگان زمینه‌های خوب و مشارکت‌های فراوانی در امور خیریه وجود دارد و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی بایستی در راستای اعتلاء این فرهنگ بکوشند.

انصاری راد بیان کرد: نهادهای فراوانی اعم از سازمان تبلیغات اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)، سپاه پاسداران، کانون‌های فرهنگی مساجد، اوقاف و امورخیریه و ... در راستای فرهنگ‌سازی گام بر می‌دارند.

وی تاکید کرد: برای تسهیل در امر ازدواج جوانان راهی جز جلب مشارکت‌های
 مردمی در بحث ازدواج جوانان نداریم و این مسئله باید فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز داشت: کمک‌های خیریه ای که انجام می‌شود به نوعی خدمات اجتماعی است و بایستی مورد تشویق و ترغیب قرار بگیرند کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند.

انصاری راد خاطر نشان کرد: عوامل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در بحث ازدواج دخیل است و باید مورد توجه قرار گیرد و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی در کنار بخش خصوصی تلاش کنند که ازدواج جوانان به موقع صورت گیرد و افزایش سن ازدواج مغایر با احکام شرعی است و شرایط باید تسهیل شود.

ارسال نظرات