معاون فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج اساتید لرستان عنوان کرد؛
دکتر سپه‌ونددر نشست اندیشکده گردشگری بر لزوم توجه به مباحث زیرساختی به ویژه در زمینه‌های فرهنگی با فعال سازی "پیوست نگاری فرهنگی" در طرح‌های حوزه‌ی گردشگری تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۵۷۳۵۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، نشست اندیشکده‌ی گردشگری این سازمان با هدف تحلیل وضعیت موجود و مطلوب این حوزه ۲۶ تیر۹۸ برگزار شد.

پیوست نگاری فرهنگی، بخشی از زیرساخت صنعت گردشگری لرستان را فراهم می کند
در این نشست که با بحث و تبادل نظر اعضا در حوزه های مرتبط همراه بود، دکتر عزت الله سپه وند (معاون فرهنگی- اجتماعی سازمان بسیج اساتید لرستان) بر لزوم توجه به مباحث زیرساختی به ویژه در زمینه‌های فرهنگی اشاره کرد و خواستار فعال سازی "پیوست نگاری فرهنگی" در حوزه ی گردشگری استان شد.
سپه وند ضمن اذعان به پارادوکس ضریب امنیت بالا در عین احساس امنیت پایین در استان، به دلیل پیش فرض‌های تاریخی و ضعف تبلیغات رسانه ای، افزود؛ مهمترین زیرساخت گردشگری فراهم کردن و تقویت بسترهای فرهنگی است و گام اول در این زمینه شناخت و ارزیابی تاثیرات فرهنگی (اعم از مثبت و منفی) برای تصمیم گیری در میزان پایداری پروژه‌ها و طرح های گردشگری است.

همچنین دکتر فرهاد زند مسئول این اندیشکده، با تشریح ماهیت، رسالت، اهداف و شرح وظایف اندیشکده گردشگری، بر آمادگی شورای علمی این اندیشکده برای همکاری با مسوولین اجرایی استان برای حذف موانع و حل مشکلات این حوزه تاکید کرد.
دکتر عزیزی از مسئولین میراث فرهنگی استان نیز با اذعان به وجود مشکلاتی در حوزه های سرمایه گذاری، جذب گردشگران خارجی، ثبت آثار در فهرست جهانی، ناکافی بودن تبلیغات و... بر لزوم تعامل بیناحوزه ای برای حل این مشکلات تاکید کرد.

منبع:روابط عمومی بسیج اساتید استان لرستان

ارسال نظرات