خبرهای داغ:
امام جمعه قم گفت: امروز بی رحمانه‌ترین هجمه‌ها علیه شورای نگهبان صورت می‌گیرد؛ اما این شورا با تدبیر، دست ردّ به سینه نفوذی‌های دشمنان می‌گذارد.
کد خبر: ۹۱۵۷۳۱۴
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار اعضای دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در قم که در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای مراحلی چون، تلاش برای پیروزی انقلاب بوده است. خون‌هایی تقدیم این مسیر شد و در کنار آن حضور مردم، امام راحل و در رأس آنها، امداد‌های غیبی موجب این همه برکات شده است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری گفت: گام دوم، تثبیت نهاد‌های انقلاب بوده است. در این مرحله، شاهد برنامه ریزی دشمن و هجمه‌های آن‌ها علیه انقلاب بودیم، ولی به شکرانه الهی با وجود همه مشکلات از سوی دشمنان، انقلاب در همه فتنه‌ها سربلند بیرون آمد و هر کدام از ملت سهم و دین خود نسبت به انقلاب ادا کردند.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: مردم در همه موارد در صحنه ماندند تا انقلاب آسیب نبیند، ولی این وضعیت انقلاب بعد از ۴۰ سال، عامل دیگری که نقش آفرین بوده و گاهی مورد غفلت قرار می‌گیرد، غیر از همه نهاد‌ها و ایثار و گذشت، نقش شورای نگهبان بوده است.

وی اضافه کرد: اگر این شورای دلسوز و سدّ پولادین و دژ آهنین نبود، ممکن نبود در جنگ پیروز شویم، چرا که سرنوشت کشور در دست کسانی بود که دغدغه دینداری نداشتند و فضا را به سمت دیگری می‌بردند و هر جا این افراد ورود پیدا کردند، آثار تخریبی برجا گذاشته‌اند، اما این شورا چتری بوده که انقلاب را در این مدت حفظ کرد.

نایب رئیس جامعه مدرسین بیان کرد: امروز بی رحمانه‌ترین هجمه‌ها علیه شورای نگهبان صورت می‌گیرد، اما این شورا با تدبیر دست رد به نفوذی‌های دشمنان می‌گذارد. این شورا در رد یا صلاحیت افراد معصوم نیست و گاهی ممکن است اشتباه کرده باشد، اما نیت و نگاهشان این بوده کسی که در مسؤولیت کلیدی صلاحیت ندارد، حضور نداشته باشد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: لازم است در بحث صلاحیت و عدم صلاحیت، خدا را در نظر داشت و بدون هیچ حب و بغضی کار‌ها انجام شود و تنها رسالت دینی مورد لحاظ باشد. در همین رابطه تاریخ به حماسه بلال در برابر دشمن اشاره می‌کند که خدا باور بود و برای خدا شمشیر می‌زد. او شمشیر می‌زد و اعضای شورای نگهبان با قلم سر و کار دارند و حب و بغضشان برای خدا است.

وی افزود: رسالت دوم این است که در اعمالمان، اهل توجیه نباشیم، چون آبرو و سرنوشت مردم در دست شورای نگهبان است و ناظرین شورای نگهبان باید مواظب آبروی مردم باشند.

عضو خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان دارای دو مأموریت مهم در صلاحیت و یا رد صلاحیت افراد است حریم‌ها را حفظ کنیم؛ ولی در عین حال بدانیم حریم انقلاب و اسلام بسیار ارزشمند است. اگر در این دو مسؤولیت، خدا باوری را ملاک قرار دادیم همه چیز حفظ می‌شود.

آیت الله حسینی بوشهری اضافه کرد: باورمان این است تنها وسیله شورای نگهبان، دین و خدا است و توپ و تفنگ ندارد و اگر نگاه این باشد، می‌توانند ضامن و تضمین کننده انقلاب و اسلام باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها