ارزش ریالی کالا‌های ضبط شده قاچاق از ابتدای سال تا کنون بالغ بر ۱۹۰ میلیارد ریال می‌باشد.
کد خبر: ۹۱۵۷۲۹۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
جانشین فرمانده انتظامی این استان در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ارزش ریالی کالا‌های کشف شده قاچاق در استان از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ میلیارد تومان است این در حالی است که سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان بود.
کیقباد مصطفایی با بیان اینکه در همین زمینه ۲۵۰ خودرو توقیف و ۶۵۰ نفر متهم نیز دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند افزود: مهمترین کالا‌های قاچاق کشف شده لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، انواع سلاح، پارچه، پوشاک و لوازم یدکی بوده است.
وی با اشاره به اینکه در عملیات‌های مبارزه با کالا‌های قاچاق چهارنفر از نیرو‌های کشف کالای قاچاق بر اثر تیر اندازی مجروح شده اند گفت: نداشتن ایست و بازرسی و عدم انبار کالای قاچاق در گچساران و کهگیلویه از مهمترین مشکلات دستگاه انتظامی در زمینه کشفیات کالا‌های قاچاق است.
صالحی رییس تعزیرات حکومتی استان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۸۸ پرونده در تعزیرات حکومتی تشکیل شد که ۱۶۵ پرونده صدور رای شده است.
وی جزای نقدی این تعداد پرونده را بیش از ۴۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تعداد پرونده‌های ورودی در تعزیرات ۳۱ درصد و پرونده‌های مختومه ۴۱ درصد افزایش داشته است.
بهمنی دبیر کمیسیون کالای قاچاق و ارز هم در این جلسه گفت: بیش از نود درصد کالا‌های قاچاق کشف شده توسط نیروی انتظامی استان انجام شده است.
حسنی معاون فرهنگی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم در این جلسه با اشاره به اهمیت ایستگاه‌های ایست و بازرسی دائمی در ورودی و خروجی استان گفت: در بازرسی‌ها باید ماموران انتظامی، نماینده دادستانی و تعزیرات حکومتی حضور داشته باشند تا روند قانونی پرونده طی شود در غیر این صورت پرونده‌ها بررسی نمی‌شود.
وی با اشاره به اینکه برخی از کارشناسان در بازرسی و نظارت کوتاهی میکنند افزود: باید کارشناسان بازرسی از کالا‌های قاچاق تایید صلاحیت شوند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار هم در این جلسه با بیان اینکه باید برای جلوگیری یا از قاچاق دام در استان دام‌ها پلاک گزاری شوند گفت: از دو میلیون راس دام در استان هفده هزار راس آن‌ها پلاک گزاری شده اند که این آمار بسیار کم است و باید دامپزشکی و جهاد کشاورزی و امور عشایر هرچه زودتر کار پلاک گزاری دام‌ها را انجام دهند.
نظری با اشاره به فصل کشاورزی در استان گفت: باید تراکتور‌های فاقد پلاک، پلاک گزاری شوند تا سوخت مورد نیاز آن‌ها تامین شود.
وی در خصوص سامانه تجارت ایران که از چهارم تیر ماه در استان فعال شده است گفت: در این سامانه مهلت سه ماه‌ای به بازاریان داده شده است تا کالا‌های خود را از مرحله تولید تا توزیع در این سامانه ثبت و تعیین تکلیف کنند و کالا‌هایی که در این سامانه ثبت نشوند به عنوان کالای قاچاق تلقی میشوند.
نظری افزود: ادارات مجاز هستند پنج درصد از اعتبارات تملک و دارایی خود را به نیروی انتظامی تحویل دهند تا مشکلات خود در خصوص کشف کالا‌های قاچاق را برطرف کنند.
ارسال نظرات