معاون اقتصادی استاندار در چهل و ششمین جلسه ی شورای گفتوگوی دولت با بخش خصوصی ضرورت مشارکت بیشتر بخش خصوصی از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و کارشناسان حوزه ی اقتصاد را یاد آور شد و گفت: متاسفانه برخی قوانین دست و پاگیر برای این بخش(خصوصی) به رسوب مشکلات در عرصه ی کسب و کار استان منجر می شود .
کد خبر: ۹۱۵۷۲۹۰
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
جعفر گوهرکانی از ناخالصی در آمار‌های مدیران برای بهبود فضای کسب و کار انتقاد کرد و افزود: اینگونه به نظر می‌آید که برخی دستگاه‌ها از جمله ثبت اسناد و املاک و برخی افراد که به منابع مالی دسترسی دارند در پی بی انگیزه کردن سرمایه گذاران برای تداوم فعالیت اقتصادی در استان هستند.
وی گفت: باید فهرستی واقعی از واحد‌های فعال راکد یا نیمه فعال توسط صنعت معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی تهیه شود.
گوهرکانی خواستار مشارکت بیشتر برای استمرا حضور سرمایه گذاران در استان و رونق کسب و کار شد و تاکید کرد: در صورت کم مهری به صنایع و تولیدات استان باید منتظر تنش‌های اقتصادی در بخش تولید استان باشیم.
وی با ابراز گلایه از نامشخص بودن چگونگی فعالیت برخی واحد‌های معدنی تسریع در شناسنامه دار کردن این واحد‌ها برای رصد فرصت‌های شغلی تولیدی و ظرفیت‌های معدنی استان را مورد تاکید قرار داد.
رئیس اتاق بازرگانی و نماینده‌ی بخش خصوصی هم شرایط موجود در استان را خاطر نشان کرد و گفت: این شرایط بجای رویش تولید ریزش در تولیدات را به همراه خواهد داشت.
جبار کیانی مسائل بیمه ایی را چالش بزرگ فرا روی اقتصاد کشور و استان دانست و افزود: باید با سازوکار‌هایی مانع از زیان به کارفرمایان و سازمان بیمه‌ی تامین اجتماعی شد.
وی از نشست مشترکی با حضور نمایندگاه سه قوه با اتاق بازرگانی در روز‌های آینده خبر داد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مطالبه گر برای اصلاح برخی قوانین از جمله احیاء قانون پرداخت حق بیمه‌ی ۶ و ۶ دهم درصدی کارفرما که دولت باید به تامین اجتماعی پرداخت کند، اما این سازمان به صورت غیر قانونی از کارفرمایان این مبلغ را وصول می‌کند.
وی به پایین ماندن رتبه‌ی استان در فضای کسب و کار اشاره کرد و آن را ناشی از مغایرت بیلان کاری مدیران با شرایط موجود دانست و گفت: این شورا درصدد شناسایی و حذف چالش‌های فرا روی تولید در استان است.
جبار کیانی چگونگی اخذ مجوز ها، موانع بانکی و بیمه‌ی تامین اجتماعی را از دلایل رکود تولید در استان برشمرد.
در این جلسه اعضاء در باره‌ی بهبود شرایط برای رشد دلخواه اقتصادی با هم گفتگو کردند.
ارسال نظرات