فرمانده سپاه فارسان گفت: استفاده از ابزارهای رسانه ای بدون داشتن سواد رسانه ای کافی، زمينه را برای تهاجم فرهنگي ايجاد می کند.
کد خبر: ۹۱۵۷۱۵۳
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ به مناسبت دهه کرامت آئین جشنی به همت حوزه خواهران حضرت فاطمه الزهرا جونقان در این شهر برگزار گردید.

دهه کرامت دهه اول ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و پایان آن ، ولادت با سعادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا(علیه السلام) می‌باشد و یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلندی است که برگرفته از شخصیت این دو بزرگوار است.

فرمانده سپاه ناحیه فارسان در جمع دختران بسیجی شهر جونقان گفت: حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) یک الگوی تمام عیار برای دختران و مادران نسل امروز است که اگر به مطالعه شخصیت این بانوی گرانقدر بپردازیم نکات ارزنده ای دستگیرمان می شود که می تواند انسان ساز باشد و زندگی ما را متحول کند. از جمله این  خصوصیات باید اول به شخصیت علمی بالای ایشان اشاره کرد. حضرت فاطمه معصومه از چنان دانش بالایی برخوردار بود که گاها در نبود امام معصوم برای گرفتن فتواهای دینی و علمی به ایشان مراجعه می کردند. دومین ویژگی حضرت فاطمه ولایت مداری ایشان است که همیشه زبانزد بوده و سوم بحث عفت و حجاب اگر ما همین سه خصیصه را بتوانیم در زنان و دخترانمان ترویج دهیم دیگر مشکلی نخواهیم داشت.

سرهنگ پاسدار حمید یزدانی در ادامه گفت:  از عوامل ايجاد و تشديد وضعيت کنوني عفاف و حجاب در جامعه باید اول به فضای مجازی اشاره کرد. در ارتباط با بدحجابی باید به دو گونه علل، ساختاري و فرهنگي برای وضعیت حجاب اشاره کرد. شيوه رويارويي با هرکدام بايد متناسب با آن علل باشد.

وی افزود: منظور از علل ساختاري، اين است که متناسب با تحولاتي که در جامعه رخ مي‌دهد، خود را متحول کنيم. در غير اين صورت، عدم تناسب مردم را به بدحجابی رهنمون می سازد. از علل فرهنگي، تعامل با فرهنگ‌هاي بيگانه را می توان اشاره کرد. با پيدايش رسانه‌ها و گسترش ارتباطات، امکان ارتباط با کشورهاي بيگانه فراهم شده است. 

این مقام مسئول فقدان سواد رسانه ای را عامل آسیب های فرهنگی دانست و تصریح کرد: استفاده از ابزارهای رسانه ای بدون داشتن سواد رسانه ای کافی،  زمينه را برای تهاجم فرهنگي ايجاد می کند.

ارسال نظرات