خبرهای داغ:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین:
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین گفت: سیاست کمیته امداد امام (ره) پرداخت تسهیلات برای مشاغل تولیدی است از این رو از حضور و فعالیت مددجویان جویای کار در صنایع تبدیلی حمایت می کنیم.
کد خبر: ۹۱۵۷۱۴۷
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین،  سید مرتضی دهقانی حسین آبادی در نشست تخصصی با ناظران فنی طرح های اشتغال ادارات قزوین، اقبالیه و البرز بیان کرد: رویکرد کمیته امداد اشتغال زایی است ولی این سیاست باید با نظارت مداوم انجام شود تا به هدف خود که توانمندسازی مددجویان است، برسد.


وی ادامه داد: به همین منظور لازم است ناظران فنی در خصوص نظارت بر طرح های اشتغال ایجاد شده و درخواست های دریافت تسهیلات نظارت کافی داشته باشند.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: شغلی که مددجو برای دریافت تسهیلات پیشنهاد می کند باید از سوی کارشناسان اشتغال استان مورد ارزیابی قرار گرفته و دارای بازده و توجیه اقتصادی باشد چراکه نمی خواهیم فرد متقاضی را به یک نیازمند و بدهکار تبدیل کنیم.


وی تصریح کرد: هدف از تسهیلات اشتغال زایی تنها پرداخت وام نیست بلکه باید تسهیلات به لحاظ میزان و نوع کار ضمن مطابقت با قوانین، متناسب با شرایط مددجوی دریافت کننده تسهیلات باشد.


دهقانی حسین آبادی عنوان کرد: تسهیلات پرداختی به مددجو زمانی می تواند در زندگی او موثر باشد که در اقتصاد کشور و جامعه اثرگذار و برجسته باشد و این برجستگی در گام نخست در فضای تولید محقق می شود.


وی تأکید کرد: سیاست کمیته امداد امام (ره) پرداخت تسهیلات برای مشاغل تولیدی است از این رو از حضور و فعالیت مددجویان جویای کار در صنایع تبدیلی حمایت می کنیم.


معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین خاطرنشان کرد: اگر تاکنون میزان انحراف تسهیلات اشتغال این نهاد در پائین ترین سطح بوده و این موضوع از سوی کارگروه اشتغال استان و بازرسی درون سازمانی نیز تأیید شده، تنها به دلیل نظارت مستقیم و موثر بر طرح هاست بنابراین باید نظارت ها همچنان استمرار یابد و کار پرداخت تسهیلات براساس قانون، شرایط و قواعد اقتصادی و تجربیات کسب شده باشد.


وی با اشاره به اجرای بسته تشویقی برای کارفرمایان اعلام کرد: بسته تشویقی کارفرمایان همچنان در حال اجراست از این رو کارفرمایانی که اقدام به بکارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد می کنند، به مدت دو سال از پرداخت سهم بیمه کارفرما معاف بوده و این هزینه از سوی کمیته امداد امام (ره) پرداخت می شود.


دهقانی حسین آبادی گفت: امکانی که برای تعامل با کارفرمایان فراهم شده مبتنی بر آموزش مددجویان متناسب با نیاز کارفرمایان در دوره های مهارت فنی و حرفه ای است.


وی یادآورشد: کارفرمایان برای بکارگیری هر مددجو در مشاغل مختلف علاوه بر امکان استفاده از نیروهای آموزش دیده، از 20 میلیون تومان تسهیلات نیز بهره مند خواهند شد.

 

1001/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها