برگزاری همایش تجلیل از فعالان عرصه تعلیم و تربیت مدارس راهیان کوثر در کردستان +عکس

همایش تجلیل از فعالان عرصه تعلیم و تربیت مدارس راهیان کوثر در کردستان با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان و مدیر مسئول این موسسه و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۷۱۲۲
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، همایش تجلیل از فعالان عرصه تعلیم و تربیت مدارس راهیان کوثر در کردستان صبح امروز در سالن شماره 2 پردیس سینما بهمن با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان و مدیر مسئول این موسسه و جمعی از مسئولین آموزش و پرورش و معلمین برگزار شد.

سردار رجبی در این مراسم اظهار داشت: همه ما با قبول این نکته میدانیم که پیشرفت و توسعه در هر جامعه و هر کشوری بسته به زیر ساختهای نیروی انسانی است و اگر نیروی انسانی کار آمد متعهد، خلاق در جامعه باشد در همه سطوح توسعه آن کشور و آن جامعه وضع بهتری خواهد داشت.

وی گفت: امکانات و تجهیزات نوین در هر بخشی از توسعه جامعه وجود دارد اما اگر نیروی انسانی خلاق، متعهد و علاقمند به کار وجود نداشته باشد طبیعتا کارها به شکل شایسته پیش نخواهد رفت

سردار رجبی  با اشاره به عملکرد پهباد پیشرفته توسط سپاهیان در مرزی ترین نقطه کشوردر بندر عباس گفت:هیچ تجهیزاتی خود به خود کاری انجام نمی دهد مگر با حضور و وجود افراد متعهد و خلاق در حوزه های علمی که باعث می شود این چنین افتخاری نسیب کشور گردد.


فرمانده قرارگاه شهید شهرامفر استان کردستان گفت اصلی ترین کار در این جامعه تعلیم و تربیت است و اگر همگی این مقوله را قبول داشته باشیم باید قبول داشته باشیم که کسانی که در این حوزه کار میکنند باید افراد شایشته وبهترینها باشند.


سردار رجبی افزود: معلمی شغل انبیا است و این بدین معنا است که بالاتر از انبیا وجود ندارد پس رویکرد ما در ورود به این موضوع کمک به سیستم آموزش و پرورش و یک ورود منطقی و صحیح بوده است .


وی قله‌های علمی را از مؤلفه‌های مهم قدرت، بازدارندگی، پویایی و اثرگذاری برشمرد و گفت: بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان با توانمندی بسیار در کنار سایر نهادها و مجموعه‌ها می‌تواند در شتاب، شدت و تقویت این مسیر تعلیم و تربیت مساعدت و کمک‌رسانی کند.

سردار رجبی گفت: سپاه در جهت توسعه ،خدمت و رفع محرومیت در استان به مقتضیاتی که وجود دارد با هماهنگی بین ارگانهای دولتی توانسته است خدمات شایسته انجام دهد که راه اندازی مدارس راهیان نور با حضور معلمین و نیرو های متعهد از این جمله است.


وی در پایان با بیان اینکه بین دین و علم تعارض وجود ندارد، تأکید کرد: علمی برای بشریت مؤثر است که زیرساخت و زیربنای دینی و اعتقادی داشته باشد.

در ادامه دکتر علی بختیاری مدیر مدارس راهیان کوثر گفت:خوشبختانه در سال گذشته با تلاش و کوشش توانستیم آنچه را که مد نظر آموزش پرورش باشد را با تاسیس 6 مدرسه در تمام پایه ها از پیش دبستانی تا دبیرستان درسنندج و قروه انجام دهیم .


بختیاری به امار جمعیتی 180 نفر دانش آموز در این مدرسه اشاره کرد و گفت: با تلاش های که انجام گرفته 5 مدرسه دیگر در شهرستان های بیجار، قروه ، دلبران و نایسر راه اندازی و فعالیت میکنند.

وی به استقبال خوب والدین در ثبت نام فرزندان خود در این مدارس خبر داد و افزود: هدف ما از ایجاد چنین مرکزی محقق نمیشود جز با پشتیبانی و حمایت سردار رجبی فرمانده سپاه بیت المقدس که در همینجا از ایشان کمال تشکر و تقدیر را خواهیم داشت .

مدیر مدرسه راهیان کوثر با بیان اینکه مؤسسه علمی آموزشی راهیان کوثر با هدف تربیت و آموزش دانش‌آموزان در تراز انقلاب اسلامی با محوریت دینی و آموزشی فعالیت می‌کند، گفت: سلسله مدارس راهیان کوثر بر اساس اهداف آموزشی تربیتی تراز انقلاب اسلامی کار خود را با همت مجموعه علمی، آموزشی، تربیتی، متبحر، مجرب و انقلابی این مدارس در استان ایجاد و آغاز به کار کرد.

در پایان این مراسم به رسم یاد بود از تعدادی از معلمین نمونه این مدارس تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات