خبرهای داغ:
در استان کهکلویه و بویراحمر؛

برنامه‌های متنوع همایش، راهپیمایی، نشست به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد

کد خبر: ۹۱۵۷۱۱۱
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

 

به گزارش خبرنگار ستاد عفاف و حجاب بیسج جامعه زنان، همزمان با هفته «عفاف و حجاب» راهپیمایی، همایش و نشست به همراه برنامه‌های متنوع در شهرستان‌های استان کهکلویه و بویر احمر توسط ستاد عفاف و حجاب مردمی برگزار شد.

بنابراین گزارش راهپیمایان پاتاوه ای ضمن سردادن شعار‌هایی در حمایت و حفظ حجاب، شعار‌هایی هم در اعتراض به بی حجابی و بدحجابی دادند.
همچنین این راهپیمایی با حضور حجت الاسلام و المسلمین چراغی، امام جمعه شهر و مدیر آموزش و پرورش، رئیس شورای شهر، فرمانده انتظامی و جمعی از مسئولین در مصلی امام هادی (علیه السلام) برگزار شد.

در این مراسم «حجت الاسلام ابراهیم چراغی» در این همایش، گفت: جايگاه امروز حجاب بين بانوان برخواسته از اعتقادات و انتخاب آنهاست که اگر خانواده به حجاب و پوشش عميقا اعتقاد داشته باشند، فرزندان نيز به اين مقوله بيشتر توجه مي کنند.

امام جمعه پاتاوه خاطرنشان کرد: تقويت عفاف و حجاب را بايد از خانواده آغاز و والدين را با اين مقوله و آسيب های بی حجابی در جامعه آشنا کنيم.

وی با بیان اینکه صدا و سيما و هنرمندان بايد به عفاف و حجاب به صورت حقيقی توجه کنند، ادامه داد: نقش آموزش و پرورش در ترويج و نهادينه کردن فرهنگ عفاف و حجاب بسيار موثر است.

چراغی یادآور شد: حجاب در دین اسلام محدودیت نیست، بلکه حجاب برای تعالی زن در نظر گرفته شده و نشان این امر بانوان حاضر در این همایش هستند.

شایاین ذکر است در این همایش که با اجرای برنامه هایی همراه بود، به جمعی از دختران و زنان شهر و بخش هدایای اهدا شد.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه با اشاره بهبرگزاری همایش عفاف و حجاب در دهدشت جایگاه حجاب و عفاف در دین مبین اسلام گفت : در قرآن و احادیث زیادی به اهمیت و جایگاه حجاب اشاره شده که توجه به این مهم امری ضروری و مهم است .
سرهنگ سید حمزه محقق زاده همچنین استفاده از فضای مجازی در این زمینه را مهم خواند و افزود : فضای مجازی در ترویج حجاب و عفاف بسیار مهم است و انتظار میرود دولتمردان در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند تا فضای مجازی بصورت صحیح در راستای ترویج این فرهنگ حسنه پیش رود .
وی گفت: برای حفظ حجاب و مقابله با بدحجابی ، خانواده مهمترین نقش را درجامعه دارد .
در این همایش برنامه های مختلفی از جمله مولودی خوانی ، سخنرانی و دیگر برنامه های فرهنگی برگزار شد .

 

همچنین همایش حجاب و عفاف با حضور ایوب مقیمی رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران، سیده زهرا حسینی کارشناس امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش استان، عنبریان، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و برخی از دیگر مسئولان در شهرستان گچساران برگزار گردید.
ایوب مقیمی در این نشست به سخنرانی پرداخته و گفت: حجاب و عفاف تنها مختص به زنان نیست و بر همین اساس از فرهنگیان مرد هم در برنامه دعوت نمودیم.
وی با اشاره به قیام خونین گوهرشاد و ماجرای کشف حجاب در متن تاریخ و حضور پررنگ زنان در این رویداد تاریخی، ابراز کرد: حجاب و عفاف جزو فرهنگ اصیل ایرانیان است و قدمت دیرینه ای در میان ایرانیان دارد.
مقیمی فضای مجازی را مجرایی دانست که مورد استفاده همه اقشار و بویژه دانش آموزان قرار می گیرد و نظارت والدین و توجه به فضای مجازی را برای سلامت جامعه و دانش آموزان ضروری دانست.
مقیمی ضمن ابراز نارضایتی از حضور کمرنگ مسئولان و بی توجهی به مقوله حجاب گفت: بهترین راه ترویج حجاب و عفاف در جامعه این است که با زبانی خوش و بدون تحکم این کار انجام گیرد.
سیده زهرا حسینی گفت: پیام دهی مستقیم به دانش آموز در مسائل فرهنگی تاثیر خوبی دارد و پیام های فرهنگی باید به شیوه ای غیرمستقیم و لابلای آموزش های دیگر قرار داده شود.
حسینی گفت: عفاف و حجاب قبل از اینکه مسئله ای جنسیتی باشد، مسئله ای انسانی است، مختص زنان نیست و هم مرد و هم زن باید در حفظ آن خود را دخیل بدانند.
سیده زهرا حسینی ابراز کرد: باید حداقل های حجاب و عفاف در جامعه عمل شود و ما قائل به حجاب سفت و سخت هم نیستیم.
از دیگر برنامه های این همایش، شعرخوانی، رونمایی از کتاب، امضای میثاق نامه حجاب و عفاف بود.

 

«بنت‌الهدی احمدی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگاران در یاسوج، اظهار داشت: به مناسبت هفته عفاف و حجاب از متحولان راهیان نور که در جریان اردوهای راهیان نور این استان تحت تاثیر ارزش‌های فرهنگ دفاع مقدس دچار تحول بنیادین شخصیتی شده‌اند، تجلیل می‌شود.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد افزود: این برنامه ساعت 17 فردا در قالب همایش «حس پروانگی» در گلزار مطهر شهدای یاسوج برگزار خواهد شد.

احمدی تاثیر اردوهای راهیان نور در نوع نگرش و تفکر و منش افراد و همچنین تقویت روحیه انقلابی را از ضرورت‌های برگزاری همایش حس پروانگی عنوان کرد و گفت: این همایش برای دومین سال پیاپی در این استان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: نقش فرهنگ ایثار و مجاهدت برای نیل به اهداف و آرمان‌های نظام الهی و تبیین اصول مبانی و ارزش‌های دفاع مقدس از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش زنان این استان در دوران دفاع مقدس، ابراز داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد 3 شهیده به نظام و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

بنابراین نشست هم اندیشی دستگاههای مرتبط با عفاف و حجاب به منظور هم افزایی اعضای گروه و کاهش آسیب های ناشی از بدحجابی در سالن شهید شوشتری سپاه فتح استان کهگیلویه و بویر احمد برگزار شد.
سرهنگ انصاری جانشین فرمانده سپاه فتح استان با بیان اینکه اصناف ما غیر فعال و ضعیف هستند، خانواده ها هم در زمینه عفاف و حجاب کم کاری می کنند گفت: باید از ظرفیت دانشگاه ،آموزش و پرورش و صدا وسیما ودیگر دستگاههای فرهنگی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب استفاده کرد.
سرهنگ مصطفایی جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان هم در این نشست گفت: نظارت بر بازار و پارکها بیش از 175 مورد تعهد کتبی به افراد بدحجاب ،4 هزار مورد تذکر لسانی با هنجار شکنان، معرفی 4 نفر متخلف در زمینه حجاب و عفاف به مراجع قضایی، شناسایی 180 کافی شاپ غیر مجاز، 30 باب باغ تفریحی که محل گذران افراد هنجار شکن بودند، پلمپ 25 مورد باغ تفریحی از جمله فعالیت های امسال بوده است.
دکتر هدایتخواه دبیر جلسه نیز گفت: در یاسوج 44 بیت الزهراء ، در محله های مختلف بامحوریت عفاف و حجاب وخانواده برنامه های آموزشی و تربیتی برگزار می کنند.
وی از برگزاری کارگاههای تخصصی عفاف و حجاب و تولید لباس با نظارت هیات متخصص خبر داد و گفت: اکنون عفاف و حجاب به یک موضوع سیاسی در فضای مجازی تبدیل شده است .
هدایتخواه به ضرورت ترویج فرهنگ وعفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: کارکنان ادارات می توانند در این زمینه فعالیت های مثمر ثمر و مفیدی انجام دهند.
در این نشست مقرر شد اجتماع فاطمیون به مناسبت هفته عفاف و حجاب روز 5 شنبه همین هفته در یاسوج برگزار شود.

ارسال نظرات