خبرهای داغ:
فرخزاد گفت: بخشنامه ها و دستورالعملهای نظام فنی و اجرایی کشور در خصوص رعایت ظوابط در مناقصات لازم الاجرا می باشد.
کد خبر: ۹۱۵۷۰۶۵
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، علی فرخ زاد در جلسه شورای فنی استان افزود: ضروری است آموزشهای لازم در خصوص اجرای بخشنامه ها در حوزه های مختلف امورفعالیتها، امور حقوقی و غیره به بخشداری ها و شهرداری ها و غیره داده شود.

وی گفت: بدون شک شفاف سازی و اجرای قانون جز وظایف ماست و بخشنامه ها و دستورالعملهای نظام فنی و اجرایی کشور در خصوص رعایت ظوابط در مناقصات لازم الاجرا می باشد.

وی با اشاره به عدم استفاده از ظرفیت تعاونی دهیاری ها برای اجرای پروژه های عمرانی به دلیل برخی مشکلات، خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت دهیاری ها در صورت دریافت گرید و شرکت در مناقصات ممانعتی نخواهد داشت.

فرخ زاد استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور در انجام پروژه ها را بسیار مهم برشمرد و گفت: اکنون برای پروژهای تا سقف 3 میلیارد، استفاده از مهندس مشاور ضروری است اما این سقف باید تا حداقل یک میلیارد تومان کاهش یابد تا از ظرفیت تخصصی و فنی مهندسین مشاور بیشتر استفاده شود.

معاون عمرانی استاندار در خصوص بازنگری ظرفیت ریالی پیمانکاران گفت: می توان مبالغ را کم و یا رتبه ها را افزایش دهیم، به طوریکه رتبه 6 و 7 نیز به رتبه ها اضافه شود و کسانی که می خواهند از ابتدا رتبه دریافت کنند، رتبه 7 را با مبالغ کمتر بگیرند.

وی افزود: همچنین در خصوص دوره ایمنی برای پیمانکاران یک دوره 6 ماهه صلاحیت مضاعف تعریف شود و تا قبل از آن نیز دوره های موقت که بدون شک در زمینه رعایت ایمنی از سوی پیمانکاران بسیار تاثیر گذار می باشند، برگزار شود.

فرخ زاد نتایج طرح کنترل پروفیل های پرمصرف فولادی استان از مراکز عرضه و مقایسه تطبیقی با مشخصات استاندارد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: لازم است این نتایج اجرایی و عملیاتی شود همچنین مشخصات ابعادی و فیریکی و نوع الیاژ و درصد ترکیبات ان وتوصیه ای فنی جوشکاری جهت انتخاب نوع الکترود برای استفاده مهندسین ناظر به صورت شناسنامه فنی بر روی آن درج شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها