مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد یکی از اقدامات در حال انجام سازمان تامین اجتماعی را در استان یزد، ساخت بیمارستان تخصصی سرطان حضرت ابوالفضل (ع) یزد دانست و گفت: این بیمارستان در هفت طبقه و با 23 هزار متر مربع وسعت و مخصوص بیماران سرطانی با تمام تجهیزات تخصصی احداث می‌شود؛ که کلیه خدمات ارائه شده به بیمه شدگان تامین اجتماعی در این بیمارستان رایگان می باشد.
کد خبر: ۹۱۵۶۹۹۸
|
۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمدحسین توحیدی‌فر مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره نقش مهم تامین اجتماعی در برقراری امنیت اجتماعی، اظهار داشت: درمان بخشی از خدمات تامین اجتماعی به بیمه شده است و از پولی که بیمه شدگان به سازمان تامین اجتماعی می‌پردازند، یک سوم آن صرف هزینه درمان می‌شود و مابقی مربوط به پرداخت، مستمری و سرمایه‌گذاری برای زمان بازنشستگی می‌شود.
وی بودجه اداره کل تامین اجتماعی استان را در سال جاری ۵۲۸ میلیارد تومان قلمداد کرد و یادآور شد: پیش بینی می شود که بیش از این مبلغ هزینه شود زیرا سال گذشته بودجه مصوب ۴۷۵ میلیارد تومان بود اما ۵۷۴ میلیارد تومان هزینه شد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه در استان یزد سازمان تامین اجتماعی متولی امر بیمه شدگان در دو حوزه مستقیم و غیر مستقیم است، ادامه داد: : بیمارستان شهدای کار و 13 درمانگاه در کل استان یزد تمام خدمات درمانی بیمه شدگان مستقیم را به صورت رایگان پرداخت می‌کند؛ شهرستان خاتم تنها شهرستان استان یزد است که تامین اجتماعی در آن درمانگاه ندارد.
وی افزود: هزینه های بیش از هزینه مصوب بوده است که بخشی از آنها به خاطر مراجعه هموطنان استان‌های همجوار به مراکز درمانی استان است البته در ارائه خدمات به این افراد هیچ محدویتی وجود ندارد و هزینه‌های آن از بودجه سازمان مرکزی پرداخت می‌شود.
توحیدی‌فر یکی از اقدامات در حال انجام سازمان تامین اجتماعی را در استان یزد ، ساخت بیمارستان تخصصی سرطان حضرت ابوالفضل (ع) یزد دانست و تاکید کرد: این بیمارستان در هفت طبقه و با 23 هزار متر مربع وسعت در بخش‌های داخلی، اطفال و مخصوص بیماران سرطانی با تمام تجهیزات تخصصی احداث می‌شود؛ هزینه‌ های ساخت این بیمارستان حدود 450 میلیارد تومان برآورد شده است و ساخت این بیمارستان دو تا سه سال زمان خواهد برد.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد ادامه داد: بعد از لحداث بیمارستان سرطانی حضرت ابولفضل (ع) کلیه خدمات ارائه شده به بیمه شدگان تامین اجتماعی در این بیمارستان رایگان می باشد.
وی حذف دفترچه بیمه از مراکز درمان تأمین اجتماعی و اجرای نسخه الکترونیک در این واحدها ازمهمترین اقدام این اداره کل قلمداد کرد، ادامه داد: اکنون تمام بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان بدون در دست داشتن دفترچه‌های درمانی می‌توانند از خدمات درمانی این مراکز بهره مند شوند و فقط با ارائه کارت ملی خود می‌توانند علاوه بر مراجعه به پزشک از طرح نسخه الکترونیکی استفاده و داروها نیز با همان کدملی در داروخانه‌های مراکز تامین اجتماعی تهیه کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد؛ بیان کرد: بدهی این مراکز مربوط به یکسال گذشته است که به علت کاهش منابع مالی این نهاد در مجموع ۳۰۰ میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد خود بدهکار است که. البته هفته گذشته بدهی تیر ماه ۹۷، پزشکان و داندان پزشکان طرف قرارداد پرداخت شده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات