ملت ایران در تمامی عرصه های انقلاب پیش رو هستند و دشمنام ما در مقابل قدرت فرهنگی ملت ایران به زانو در آمده اند چرا که فرهنگ این ملت نشات گرفته از فرهنگ عاشورا و ریشه در فرهنگ شهدا دارد.
کد خبر: ۹۱۵۶۹۶۴
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴

دشمن در مقابل قدرت فرهنگی ملت ایران به زانو در آمده است/خدمات اجتماعی بسیج باید گسترش یابد/مردم سالاری دینی یعنی مردم در همه امور سالار خود باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی در مجمع بسیجیان استان اردبیل اظهار داشت: ملت ایران در تمامی عرصه های انقلاب پیش رو هستند ملت ایران از فرهنگ غنی برخوردار بوده و دشمنام ما در مقابل قدرت فرهنگی ملت ایران به زانو در آمده اند چرا که فرهنگ این ملت نشات گرفته است فرهنگ عاشورا و ریشه در فرهنگ شهدا دارد و به لحاظ فرهنگی نیز قدرت ایران زبانزد است.

وی افزود: از جمله مولفه ها مردم سالاری دینی است و این در حالی است که دموکراسی و لیبرال دمکراسی کاملا به بن بست رسیده و در مقابل مردم سالاری دینی الگوی ناب در جهان است؛مردم سالاری دینی فقط شرکت در انتخابات است و مردم باید در همه امور سالار خود باشند.

وی افزود: از لحاظ دفاعی انقلاب اسلامی کشور را از سطح وابسته و نازلی به قدرت مطرح دنیا تبدیل کرد و قدرت در قدرت نظامی خلاصه نمی‌شود و آن انسان‌های مومن و قدرت نرمی که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند امروز از اهمیت برخوردار است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: مرز آبی و خاکی، هوایی و زمینی یک خط است و زمانی که دشمن از مرز آبی ما عبور کرد، دستگیر شد و دیگر هواپیمایی که قسط ورود به مرزهای ایران داشت به محض ورود ساقط شد که این قدرت، قدرت دفاعی تعیین‌کننده است قدرت امنیتی نیز به همین شکل است و در تمام ناامنی‌ها، ایران منطقه امن محسوب می‌شود‌.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: ایران به لحاظ اقتصادی نیز توان و قدرت بالایی دارد که نمونه آن مرز مشترک با کشورهای دیگر، خلیج ‌فارس و تنگه هرمز است و بر تمامی مبادلات آن ایران اسلامی نظارت دارد.

سلیمانی به وجود نیروی جوان و تحصیل کرده، تنوع آب و هوایی، زیرساخت های راه و حمل و نقل، نزولات آسمانی و سایر امکانات اشاره کرد و گفت: تمامی مولفه‌های قدرت اقتصادی را در اختیار داریم.

وی با تاکید به اینکه هرکجا از آرمان‌های انقلاب پیروی کردیم به موفقیت دست یافتیم و هرکجا فاصله گرفتیم با شکست مواجه شدیم، افزود: چند سال قبل رهبر معظم انقلاب به ضرورت قطع وابستگی از نفت تاکید کردند و هر سال در شعارهای سال ضرورت‌های اقتصادی مطرح می‌شود.

به گفته رئیس سازمان بسیج مستضفین ‌در چنین شرایطی نقش بسیج ضمن بررسی مسائل و مشکلات، باید حلقه وصل خدمتگذاران نظام، مردم و کارآفرینان، کشاورزان و صنعتگران باشند.

سلیمانی اظهار کرد: در سطح شهرستانها باید تلاش کنیم حلقه وصل مستحکم شود و اولویت‌های استانها شناسایی شوند و نسبت به رفع مشکلات اقدام کنیم.

وی به ضرورت گسترش خدمات اجتماعی بسیج اشاره کرد و گفت: به ویژه در عرصه خدمت رسانی بسیج باید نسبت به توسعه اقدامات توجه داشته باشد چرا که در بسیج همه موضوعات مهم هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید به اینکه مردم سالاری دینی ایجاب میکند که در چالشها و مشکلات مردم در قالب بسیج حضور سازمان یافته داشته باشند، افزود: تمامی توان بسیج برای تقویت مردم سالاری دینی باید به کار گرفته شود.

سلیمانی گفت: لازم است تمامی سطوح بسیج را اعتلا بخشید و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج مسیر خود را طی کند، از جمله در سازندگی کشور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و رونق تولید با ایجاد مشاغل کوچک تولیدی و ایجاد فضای عرضه آن محصولات مورد تاکید است.

وی به ضرورت توجه به مولفه‌های بومی در اشتغال زایی اشاره و تصریح کرد: بسیج باید در تسهیل روند حل مشکلات استانها اقدام کند و اگر به صورت سازمان یافته عملیاتی اجرا شود قطعا به ثمرات مطلوبی دست خواهیم یافت.

سردار سلیمانی بیان کرد: بسیج بایستی روحیه مقابله با توطته های اجتماعی و کارهای عام المنفعه بالا ببرد و در عرصه های مختلف کارهای نیک خود و کارهایی که بتواند مشکلات ملت را کاهش دهد گسترش دهند چرا که کار همه موضوعات کشور برای بسیج مهم است و جمهوری اسلامی ایران برخواسته از بسیج است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با بیان اینکه نشانه‌های موفقیت اقتصادی کشور در حال مشاهده است، گفت: چندین سال قطع وابستگی به نفت را از توجه خارج کرده بودیم اما در دوره جدیدی که بسیج آغاز کرده با الگوی برآمده از انقلاب اسلامی در راستای توسعه کشور گام برخواهیم داشت.

وی ادامه داد: بسیج در کنار دستگاه های خدمتگذار خادم صادق ملت ایران است و در روند حل مشکلات مردم از هیچ کمکی و کاری دریغ نخواهد کرد و بسیج در ادامه دستگاه های قرار دارد و به مدد دستگاه ها در عرصه های مختلف اقتصادی و اشتغالزایی و غیره خواهد آمد.

وی اظهار داشت: همچون دوران دفاع مقدس همه مردم در دفاع از کشور و ناموس خود کوتاه نخواهند آمد و جوانان ما از انرژی بسیاری برخوردار بوده و برای خلق حماسه هایی در شرایط سخت آمادگی کافی دارند که کا باید کمک حال آنها باشیم تا در برداشتن قدم های خود برای انقلاب و کشورشان دچار تزلزل نشوند.

ارسال نظرات