مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر:
مسئول نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: اگر به امام رضا معرفت داشته باشیم مورد رحمت قرار می‌گیریم.
کد خبر: ۹۱۵۶۹۵۹
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در مهدیشهر، حجت الاسلام مرتضی یعقوبی در جمع کارکنان سپاه ناحیه مهدیشهر، ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) اظهار کرد: یکی از درس‌های امام رضا (ع) نماز است که به استناد سخنی آن ماموری که مسئولیت کاروان امام را از مدینه تا ایران برعهده داشتند نقل کردند امام در طول مسیر مرتب به نماز اول وقت سفارش می‌نمود.
وی در ادامه افزود: اگر به امام رضا (ع) معرفت داشته باشیم مورد رحمت قرار می‌گیریم واگر به سیره امام رضا عمل کنیم مورد عنایت ایشان قرار می‌گیریم.
یعقوبی افزود: به استناد سخنی که یونس بن یعقوب از صحابه امام صادق وکاظم در مدینه از دنیا رفت، اما چون اهل مدینه نبود در قبرستان دفنش نمی‌کردند امام رضا در نامه‌ای نوشتن که دفن کنند.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه ناحیه مهدیشهر گفت: اصولا از نظر امام رضا (ع) کسی که شکر بنده را به جا نیاورد؛ شکر خالق را به جا نمی‌آوردآن حضرت می‌فرماید (هر کس که صاحبان نعمت و نیکی مردمی را تشکر و سپاس نکند خدای متعال را هم سپاس نکرده است).
وی افزود: امام رضا (ع) درباره محاسبه نفس فرمود: ه است هر کس به حساب خودش رسیدگی کند سود می‌برد و
هر کس از خود و اعمالش غافل شود زیان می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: از امام رضا (ع) روایت شده که کار‌های امت پیامبر چه نیکان و چه بد کاران، هر بامداد به محضر رسول خدا (ص) گزارش و عرضه می‌شود، پس حذر کنید.
یعقوبی خاطرنشان کرد: امام رضا (ع) به مسئله تفریحات سالم اشاره کرده اند که (برای خودتان بهره‌ای از دنیا قرار دهید، به اینکه خواسته‌های دل را از حلال به آن بدهید، تا حدی که مروت را ازبین نبرد و اسراف در آن نباشد و بدین وسیله، بر کار‌های دین کمک بجویید).
ارسال نظرات
پر بیننده ها