سید ساجد یعقوبی
رئیس کارگروه زنان و خانواده در مجمع بسجیان استان اردبیل مطرح کرد:
آمنه عالم راسی گفت: نفوذ و ظهور فرهنگ غرب و مظاهر اجتماعی آن که خود به شکل بارزی در کمرنگ شدن حیا و عفت عمومی بد پوششی و بد حجابی زنان و مردان و اختلاظ های نابهنجار و شکستن حدود مقرر شرع مقدس اسلام نمایان ساخته است و چهره داارلاشاد اردبیل را به شکلی غیر قابل تصور و دگرگون کرده است.
کد خبر: ۹۱۵۶۹۵۶
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آمنه عالم راثی در کارگروه مجمع بسیجیان استان اردبیل در حوزه زن و خانواده اظهار داشت: انقلاب اسلامی که نقطه عطفی در تاریخ به شما می آید و یا شعارآزادی معنوی انسان در بند نظام سرمایه داری را به هویت اصیل خود بازگرداند بستری برای طرح نگاه متعالی خویس به زن را نیز فراهم کرد تا در کنار تمامل اسنانی خویش و نقش آفرینی برای حضور اجتماعی در قلمرو کانون خانواده نیز محور و تاثیر گذار باشد.

وی افزود: خانواده بستری برا یانتقال فرهنگ ناب اسلامی به نسل های آتی و جامعه اسلامی بدون بهره مندی از نهاد خانواده سالم، سرزنده و متعهد به هیچ طریق پیشرفت نخواهد کرد.

رئیس کارگروه زنان و خانواده در مجمع بسجیان استان اردبیل با اشاره به آسیب ها و تهیدات موجود در جامعه گفت: تغییر سبک زندگی و هجوم فرهنگ واردتای اشتغال زنان به هرشکل ممکن و تحقیر خانه داری و مادری که سبب آسیب های متعددی از جمله بحران هویتی زنان و کاهش نقش تاثیرگذاری زن در خانواده و در نقش مادری است و در نتیجه منجر به تغییر محوریت تربیت از خانواده به جامعه و محیط بیرون از خانه و مرد واره شدن زنان شده و خود سر منشاء نابهنجاریهای متعدد گردیده است.

وی ادامه داد: افزایش طلاق و پیامدهای فراوان آن برای زنان مطلقه و فرزندان طلاق که خود متاثر از علل ریشه ای فراوان و قابل پژوهیش و بحث است و نفوذ و ظهور فرهنگ غرب و مظاهر اجتماعی آن که خود به شکل بارزی در کمرنگ شدن حیا و عفت عمومی بد پوششی و بد حجابی زنان و مردان و اختلاظ های نابهنجار و شکستن حدود مقرر شرع مقدس اسلام نمایان ساخته است و چهره داارلاشاد اردبیل را به شکلی غیر قابل تصور و دگرگون کرده است.

عالم راسی تصریح کرد: معضلات فرهنگی و اخلاقی گریبانگیر خانواده ها در شهرهای مرزی استان که حاصل عدم پیشگیری و اتخاذ سیاست های فرهنگی لازم و ضروری و مقرون به صرفه برای حضور اتباع کشورهای همسایه بخصوص با شیوع پدیده توریسم درمانی است. تردد بدون محدودیت و مقرون به صرفه بودن فضای اقتصادی کشورمان برای آنان در کنار عدم اتخاذ تدابیر لازم فرهنگی و سیاسی و امنیتی ناامنی خانوادگی و تششتت و تاثیرگذاری فرهنگی زیادی را به بار آورده است. همچنین است شرایط فرهنگی حاکم بر شهرهای توریستی و سیاحتی استان گشته است.

ارسال نظرات