خبرهای داغ:
کارشناس مسائل سیاسی:

جنگ امروز جنگ نرم افزار است

یک کارشناس مسائل سیاسی در جمع کارکنان سپاه ناحیه سمنان با اشاره بر اینکه جنگ ایران و امریکا جنگ اراده هاست، گفت: جنگ امرور جنگ نرم افزاری است
کد خبر: ۹۱۵۶۹۴۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مرتضی عموزاده کارشناس مسائل سیاسی در نشست بصیرتی سیاسی سپاه ناحیه سمنان که در حسینیه شهدای این رده برگزار شد ضمن اشاره به اتفاقات منطقه‌ای اخیر گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش فرمودند: جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد. زدن پهباد جاسوسی امریکا که ۱۶ برابر یک هواپیمای اف ۱۶ امریکا قیمت دارد ثابت کرد که امریکا جرات جسارت ندارد وگرنه بهترین بهانه و بهترین زمان بود که بخواهد به ایران حمله کند و ایران نیز با این عمل نشان داد و ثابت کرد که اهل عمل است و در دفاع از تمامیت ارضی کشور ذره‌ای با کسی شوخی ندارد.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: ایران با سرنگون کردن پهباد جاسوسی امریکا بار دیگر نشان داد که جبهه مقاومت در برابر جبهه استکبار و امریکا پیروز است.
عموزاده در ادامه افزود: جنگ نرم بهترین راهکار برای امریکایی هاست و به این نتیجه رسیدند بنابراین در جنگ نرم سه تاکتیک را دنبال می‌کنند که البته این تاکتیک‌ها فقط مختص به آن‌ها هم نیست. نخست جنگ روایت ها، غربی‌ها به این نتیجه رسیده اند که اصلیترین دلیل ماندگاری انقلاب اسلامی مردمی بودن آن و الهی بودنش است؛ لذا به این نتیجه رسیده اند که اگر بخواهند انقلاب را سرنگون کنند باید این دو را از انقلاب جدا کنند و در این جنگ روایت‌ها باید روایات را عوض کنیم به گونه‌ای که برخی جوانان که گذشته را درک نکرده اند این روایت ما را بپذیرند مثلا آمدند گفتند شعار انقلاب نه شرقی نه غربی بود؛ در حالی که امام پس از پیروزی انقلاب آمد با روسیه ائتلاف کرد و از آن‌ها کمک گرفت. پس نه الهی است و نه مردمی. درحالی که اینگونه نیست و ایران اسلامی آمد در برابر امریکا ایستاد درحالی که شوروی فقط شعارش را می‌داد و این یعنی ذلیل شدن شوروی و دوم اینکه خود شوروی ابتدای امر و زودتر از امریکا فرو پاشید و امام خمینی (ره) وعده فروپاشی شوروی را داده بود به آنها؛ لذا دشمنان به دنبال تغییر روایت‌ها به نفع خودشان هستند و یکی از پژوهشگران آن‌ها نیز گفته است که آینده برای کسانی است که روایت‌های جذابی داشته باشد؛ و جنگ روایت‌ها را به نفع خود تغییر دهد.
وی در ادامه گفت: دومین تاکتیک در جنگ نرم جنگ نمادهاست وقتی وارد شهر مسلمانی می‌شویم که نمی‌دانیم مسلمان اند یا مسیحی یا... از روی نماد‌ها متوجه می‌شویم. یعنی با شنیدن اذان و دیدن مسجد میفهمیم که شهر مسلمانان است. یا بادیدن صلیب بر گردن افراد شهر یا کلیسا متوجه می‌شویم که شهر مسیحی هاست؛ و اینکه امروز شاهد این هستیم که تلاش می‌کنند چادر را که بزرگترین نماد دینی و مذهبی و اسلامی ما بزنند یعنی جنگ نماد‌ها را به راه انداخته اند تا از این راه به اهداف خود برسند.
مرتضی عموزاده در پایان به کاربرد و اهمیت سومین تاکتیک جنگ نرم یعنی جنگ اراده‌ها اشاره کرد و ادامه داد: این جنگ می‌گوید با اراده خود سعی کنید طرف را مغلوب کنید و اراده خود را بر دشمن قالب کنید. جنگ ایران و امریکا نیز جنگ اراده هاست. نه جنگ سخت لذا امرکایی‌ها هم طرف جمهوری خواهان هم دمکرات‌ها هر دو جناح سیاسی امریکا می‌گویند که ما توان جنگ نظامی دیگری را نداریم. اگر این بحث جنگ اراده‌ها، نماد‌ها و روایت ها، برای بخشی از جامعه ما این موضوع خوب جا بیافتد، بخش اعظمی از مشکلات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان دفع خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار