خبرهای داغ:
با گدایی مشکل نداریم، اما با متدکی که به جای جیب مردم از روحشان و احساسات شان گدایی می کند به واقع باید مقابله کرد.
کد خبر: ۹۱۵۶۸۸۷
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، هفته گذشته از میدان امام می گذشتم ضجه وحشتناک یک زن که چادرش را روی صورتش کشیده بود نظرم را جلب کرد چنان از ته دل می نالید که هر کس از آنجا عبور می کرد با دلی ریش یا مسیرش را کج می کرد یا اظهار تاسف می کرد او بلند بلند از درمانگی هایش فریاد می کشید. برخی به او کمکی هم می کردند.
سه شب بعد باز هم او را دیدم همانجا بود با فریادی از ته دل می رنجید و می رنجاند یک نفس با حالی زار ... و تا شب که به خانه بازگشتم هنوز در همان حال بود گو اینکه یک انسان چقدر مگر در طول روز توان فریاد زدن از ته دل وگریستن دارد.
وقتی برای یک هفته پشت سر او را دیدم دیگر به شک افتادم نزدیک رفتم و به او گفتم مشکلت چیست؟گفت بچه مریض دارم گفتم می دانی چیزی به اسم خیران سلامت هم در این شهر وجود دارد؟ اصلا شده به علوم پزشکی به دفتر نماینده به دفتر امام جمعه به عظیما و معاونت بهداشت و درمان بروی؟
گفت رفته ام کمک نکرده اند.
گوشی تلفن همراهم را بیرون آوردم تا شماره رئیس مجمع خیران سلامت را بگیرم که زن به حرف در آمد و گفت به کی زنگ می زنی گفتم مجمع خیران مگر کمک نمی خواهی ترسان گفت نه پولش لازمم است دارو می خواهم گفتم عیبی ندارد دارو به شما می دهند آن هم رایگان پوشک بچه و هر آنچه بخواهی هم می دهند
بهت من از این است که چند ماه یک صدا دل مردم را ریش می کنی با چنین ضجه هایت ...
نگذارید نتیجه را به شما بگویم. خودتان حدس بزنید ...
هرگز با تکدی گری مخالف نبوده ام چرا که معتقدم به هر روی هستند کسانی که کاری از دستشان بر نمی آید و واقعا محتاج هستند اما این چه رسمی است که این آخری ها رواج یافته و به جای جیب مردم احساسات آن ها نشانه گرفته می شود؟
سابقا متدکیان پول طلب می کردند دیگر جانت را نمی کاهیدند روحت را سوهان نمی کشیدند یا به آنها پول می دادی یا خیر دیگر چرا سوهان روح به جانت بکشند؟ ثانیا وقتی مراکزی چون مجمع خیران سلامت هستند به نظر دشوار می رسد حرف متدکی را باور کرد که برای پول دارو و درمانش مانده باشد.
از امام صادق(ع) نقل است که می فرمایند رسول الله(ص) می فرمود «خداوند تبارک و تعالى، صفت گدائى از دیگران را دشمن می‌دارد و دوست دارد که از خودش درخواست شود و هیچ عبادتى به درگاه خداوند (عزّوجلّ) دوست داشتنی‌تر از این نیست که دست طلب بردارند و با دعا و نیایش، حاجات خود را از او بخواهند، مبادا کسى از گدائى درگاه خدا شرم کند، گر چه به خاطر یک بند کفش باشد.»
گدایی برای کسی که چهار ستون بدنش سالم است هیچ محلی از اعراب ندارد بارها همه مان زنان جوان سالمی را دیده ایم که دست هایشان را به صورت صوری بسته اند و در خیابان گدایی می کنند که اگر کار کنند قطعاً حلاوت رزق حلال برایشان صد چندان می شود.
بار دیگر می گوییم با گدایی مشکل نداریم اما با متدکی که به جای جیب مردم از روحشان و احساسات شان گدایی می کند به واقع باید مقابله کرد.
* روزنامه نگار و فعال رسانه ای
ارسال نظرات
پر بیننده ها