خبرهای داغ:
در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود که با حضور مسئولان استانی برگزار شد ضمن تامل. بر آغاز انقلاب مدرسه سازی در شاهرود بر الزام رعایت استانداردهای ساختمانی در مدارس تاکید شد.
کد خبر: ۹۱۵۶۸۸۱
|
۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سومین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان شاهرود، با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان و رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی استان در سالن اجتماعات فرمانداری شاهرود برگزار شد.
در این نشست حضور علی صبوحی و نمایندگان مؤسسین مدارس و مراکز غیر دولتی شاهرود، حاکی از محوریت موضوع مدارس غیر دولتی داشت، تعیین تکلیف مدارس غیر دولتی در چشم انداز ابلاغ و الزام اجرای آئین نامه وزارتی مبنی بر رعایت استاندار‌های استحکام بنا و ایمنی تجهیزات گرمایشی، سرمایشی و ... در این نشست مشخص می‌شد.
محمدکرم محمدی فرماندار شاهرود در ابتدای این شورا گفت: ساخت مجتمع ۳۶ کلاسه، افتخار مدرسه سازی شاهرود است.
سید محمد موسوی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان شاهرود نیز گفت: انقلاب مدرسه سازی در شاهرود آغاز شده است.
وی افزود: نباید فراموش کنیم که در بحث تحویل، تعویض و تعمیر سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و نیز تعمیر و بازسازی مدارس کار‌های بسیاری از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز استان صورت گرفته است.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان؛ میزبانی مسابقات ورزشی دختران کشور را نشانه اعتماد وزارت آموزش و پرورش به توانایی‌های استان و شاهرود دانست.
مهندس سعید هژبری مدیرکل نوسازی مدارس استان نیز ضمن اعلام، اختصاص ۱۸ پروژه مدرسه سازی به شاهرود، از نقش خیرین مدرسه ساز تقدیر و تشکر کرد.
حسن اکبری نماینده مؤسسین محترم مدارس غیر دولتی در این نشست، از نقش مؤثر و خدمات قابل توجه مدارس غیر دولتی در پوشش ۷۰۰۰ دانش آموز در شاهرود و استخدام پایدار سخن گفت و از استاندارد‌های سخت گیرانه اعمال شده برای فضا‌های آموزشی در شرایط کنونی اقتصادی انتقاد کرد.
محمد دستورانی مدیرکل آموزش و پرورش استان هم با بیان اینکه مخالف رشد کمّی بدون توجه به رشد کیفی در هر زمینه‌ای هستیم، بر حمایت از مؤسسین مدارس غیر دولتی تأکید کرده و گفت: در اجرای این استاندار‌های الزامی که مطالبه و خواسته خانواده‌ها نیز هست؛ از اختصاص وام‌های کم بهره و زمین برای احداث فضا‌های آموزشی مراکز غیر دولتی حمایت می‌کنیم و پیگیر مطالبات مؤسسین نیز هستیم.
مهندس هژبری با اعلام اینکه قانون استقرار مدارس و الزام به رعایت استاندارد‌های ساختمانی، قانون ابلاغی وزارت است، آن را فرصت بسیار خوبی دانست که مؤسسین را در انتخاب فضا‌های آموزشی استاندارد کمک می‌کند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: مدارس غیر دولتی که اکنون فعال هستند و یا در صدد جابجایی فضای آموزشی کنونی خود می‌باشند سه سال فرصت دارند نسبت با اجرای الزامات استاندارد اقدام نمایند. اما مؤسسینی که مجوز اخذ نموده اند، اما تا کنون اقدام به راه اندازی مدرسه نکرده اند ملزم به اجرای این آئین نامه می‌باشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها